در پی حیات هوشمند فرازمینی از داده های کاوشگران فضایی ، همچنان جست وجو می کنیم

به گزارش سفر به تایلند، دانشمندان با آنالیز داده های پنج فضاپیمای دوردست، احتمال رهگیری تمدن های هوشمند فرازمینی را آنالیز می نمایند.

در پی حیات هوشمند فرازمینی از داده های کاوشگران فضایی ، همچنان جست وجو می کنیم

به گزارش خبرنگاران و به نقل از ساینس الرت، در یک مطالعه نو محققان دانشگاه لس آنجلس (UCLA) و دانشگاه برکلی (UC Berkeley) احتمال رهگیری تمدن های هوشمند فرازمینی را با انتقال های بیرونی از شبکه فضایی دوردست ناسا (DSN) که پنج فضاپیمای دوردست را هدف قرار می دهند، آنالیز نموده اند: وویجر 1، وویجر 2، پایونیر 10، پایونیر 11 و نیوهورایزنز.

هر پنج فضاپیما ماموریت های اولیه خود را سال ها پیش به سرانجام رساندند و با گذشت هر ثانیه از زمین دورتر می شوند. وویجر 1 به طور رسمی منظومه شمسی ما را در آگوست 2012 و وویجر 2 در نوامبر 2018 ترک کرد و هر دو در حال حاضر در فضای بین ستاره ای سفر می نمایند. سه به جامانده هنوز از هلیوپوز منظومه شمسی ما که مرز بین باد خورشیدی ساطع شده به وسیله خورشید ما و باد بین ستاره ای است، عبور ننموده اند. این مطالعه ستارگانی را شناسایی می نماید که فضاپیماهای بین ستاره ای در مسیر خود از نزدیک با آن ها روبرو خواهند شد.

برای این مطالعه، دو پژوهشگر از ترکیبی از پهنای پرتوی انتقال بین شبکه فضایی دوردست ناسا و پنج فضاپیما، داده های تله متری فضاپیما از سیستم جی پی ال هورایزنز و داده های کاتالوگ ستارگان نزدیک گایا (GCNS) استفاده کردند.

در سرانجام، محققان تعداد ستارگانی را که هر فضاپیما اطلاعات آن ها را ارسال می نماید، شناسایی کردند. نیو هورایزنز با 142 ستاره، پایونیر 10 با 241 ستاره، وویجر 1 با 289 ستاره، وویجر 2 با 325 ستاره و پایونیر 11 با 411 ستاره روبرو خواهند شد.

بیشتر بخوانید:

  • هشدار! سیارک غول پیکر به زمین نزدیک می گردد | نظر عجیب و جدی ایلان ماسک

در حال حاضر، تنها کاری که می توانیم انجام دهیم این است که منتظر بمانیم و به جستجوی آسمان ها برای یافتن نشانه هایی از حیات هوشمند در کیهان غیر از خودمان ادامه دهیم. آیا تمدن پیشرفته دیگری پیغام های ارسالی ما را دریافت خواهد نمود و آیا روزی پاسخی دریافت خواهیم کرد؟ فقط زمان معین خواهد نمود و به همین علت است که ما همچنان جست وجو می کنیم.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 22 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 22 اردیبهشت 1402 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 2216

به "در پی حیات هوشمند فرازمینی از داده های کاوشگران فضایی ، همچنان جست وجو می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در پی حیات هوشمند فرازمینی از داده های کاوشگران فضایی ، همچنان جست وجو می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید