آیا نخست وزیر ژاپن و اعضای کابینه اش آزمایش کرونا می دهند؟

به گزارش سفر به تایلند، در پی ابتلای ده ها نفر از دولتمردان کشورهای مختلف جهان به ویروس کرونا، اخیراً در رسانه های ژاپنی نیز سؤالاتی درباره مورد آزمایش قرار دریافت مقامات ارشد ژاپنی برای تشخیص احتمال ابتلای آنها به این ویروس جدید مطرح شده است.

آیا نخست وزیر ژاپن و اعضای کابینه اش آزمایش کرونا می دهند؟

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یک رسانه ژاپنی با اشاره به شیوع ویروس کرونا در بین دولتمردان در اقصی نقاط جهان، این سؤال را مطرح کرد که آیا دولتمردان این کشور از جمله شخص نخست وزیر نیز آزمایش کرونا خواهند داد یا خیر.

شبکه تلویزیونی آساهی ژاپن روز دوشنبه در مطلبی با عنوان آیا نخست وزیر و وزیران کابینه ژاپن آزمایش PCRمی دهند؟ که در پایگاه اینترنتی این شبکه منتشر شده، اظهار داشته است:

1- با توجه به اینکه شیوع ویروس کرونا در میان افراد مهم دولتی در کشورهای مختلف جهان گسترش یافته است ، آیا شینزو آبه ، نخست وزیر ژاپن ، برای تایید یا عدم تایید عفونت ویروس کرونا آزمایش پی سی آر ( PCR) خواهد داد؟ یوشی هیده سوگا ، دبیر کل کابینه دولت ژاپن ، در مصاحبه مطبوعاتی صبح روز شانزدهم مارس ، در پاسخ به پرسش هایی درباره اقدامات لازم برای جلوگیری از انتقال ویروس به مقامات کلیدی دولت ژاپن و همچنین آیا لیستی از افراد آلوده به ویروس کرونا وجود دارد؟ گفت: در کابینه های مختلف اقدامات مناسب صورت می گیرد.

2- در کانادا تست کرونای همسر ترودو ، نخست وزیر ، مثبت اعلام شد و نخست وزیر کانادا به شکل داوطلبانه اعلام قرنطینه خانگی کرده است. گذشته از این ، شیوع ویروس کرونا در شخصیت های مهم کشورهای مختلف یکی پس از دیگری اعلام شده است. در آمریکا هم پس از اینکه مشخص شد مقام عالی رتبه دولت برزیل که با رییس جمهور آمریکا در جلسه حضور داشت ، مبتلا به ویروس کرونا شده است ، ترامپ هم تحت آزمایش پی سی آر ( PCR) قرار گرفته است.

3- دبیر کل کابینه ژاپن در مصاحبه مطبوعاتی در پاسخ به پرسشی درباره ضرورت معاینه نخست وزیر و وزیران کابینه شرح داد ، سیاست دولت بر این است تا از رویکرد پزشکان که در صورت بروز علائمی همانند تب و سرفه آزمایش را ضروری می دانند ، پیروی کند. وی درباره معاینه خبرنگاران از جمله اندازه گیری دمای بدن به منظور شرکت در مصاحبه مطبوعاتی در دفتر نخست وزیری گفت: ما تصمیم درباره خبرنگاران را به سازمان های مختلف خبری واگذار کردیم. اما با این حال می خواهیم اقدامات مناسب در این راستا را برای جلوگیری بیش از پیش شیوع ویروس کرونا بررسی کنیم.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 827

به "آیا نخست وزیر ژاپن و اعضای کابینه اش آزمایش کرونا می دهند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا نخست وزیر ژاپن و اعضای کابینه اش آزمایش کرونا می دهند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید