الکاظمی: اجازه نمی دهیم اعتماد به انتخابات از بین برود

به گزارش سفر به تایلند، خبرنگاران : نخست وزیر عراق روز دوشنبه تاکید کرد که دولت اجازه نمی دهد سلاح های بدون مجوز اعتماد شهفرایندان به فرایند انتخابات را تهدید کند.

الکاظمی: اجازه نمی دهیم اعتماد به انتخابات از بین برود

به گزارش خبرنگاران به نقل از فارس ، مصطفی الکاظمی امروز ریاست نشستی با حضور وزرا و شماری از روسای نهادهای مستقل، دستگاه های امنیتی و کمیساریای انتخابات عراق را برعهده داشت تا در آن ساز و کارهای پشتیبانی از کمیساریای انتخابات و فرآیند انتخابات پیش روی این کشور ایجاد شود.

انتخابات زودهنگام مجلسی عراق قرار است ششم ژوئن 2021 (نیمه خرداد 1400) برگزار شود. رییس جمهوری عراق 15 آبانماه جاری قانون جدید انتخابات این کشور را پس از تصویب در مجلس، تایید کرد.

نخست وزیر عراق ماموریت اصلی دولت خود را برگزاری انتخابات زودهنگام خواند و گفت: این دولت بر اساس همه استاندارها، یک دولت استثنایی محسوب می شود؛ از یک سو محصول اعتراضات مردمی و از سوی دیگر خواسته مرجعیت و گروه هایی سیاسی است که خواستار تغییر بودند.

وی افزود: از سال 2003 دولت های پیاپی، دوره انتقالی و گذار را یک دوره پایدار قرار دادند و این یکی از بزرگ ترین دلایلی ناکارآمدی ساز و کارها شده بود. ما اکنون بر سر دو راهی هستیم. آن هم پس از اینکه به سه هدف اصلی از دوره انتقالی که رهبری آن را برعهده داریم، رسیدیم؛ نخست اینکه یک نخست وزیر مستقل روی کار آمد که به هیچ کدام از فراکسیون های سیاسی وابسته نبود، دوم اینکه کمیساریای مستقل انتخابات تشکیل شد و سوم اینکه قانون انتخابات عادلانه ای تصویب شد که در آن کسی که بیش ترین رای را بیاورد، برنده است.

الکاظمی با اشاره به وجود فرصت برای موفقیت در بازیابی اعتماد مردم به دولت، نظام سیاسی و سازو کارهای دموکراتیک گفت:برگزاری انتخابات شفاف و عادلانه ای که ثبات کشور را تامین می کند، همان فرصت است که از آن حرف می زنیم.

نخست وزیر عراق افزود: برگزاری انتخابات زودهنگام تکلیفی بر گردن ماست و ما برای انجام این ماموریت تاریخی جدی هستیم و اجازه نمی دهیم که سلاح های بدون مجوز آزادی شهروندان و امنیت و اعتماد آنها به فرآیند انتخابات را تهدید کند.

وی تاکید کرد: زمان برگزاری انتخابات مشخص شده و قانون تامین بودجه انتخابات هم ارسال شده است. پیش از این به دیدار کمیساریای انتخابات رفتیم و از آنها نیازهایشان را مشخص کنند تا در هیئت دولت تصویب شود و نشست امروز گواه جدیت ما برای انجام این ماموریت تاریخی است. ما از گروه های سیاسی و مجلس می خواهیم موضوع دادگاه فدرال را یکسره کنند تا آنچه برای فرآیند انتخابات لازم است تکمیل کنیم.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 17 بهمن 1399 بروزرسانی: 17 بهمن 1399 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 1386

به "الکاظمی: اجازه نمی دهیم اعتماد به انتخابات از بین برود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الکاظمی: اجازه نمی دهیم اعتماد به انتخابات از بین برود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید