انفجار مهیب در ترکیه با بیش از 70 مجروح

به گزارش سفر به تایلند، وقوع انفجار در یک کارخانه فراوری مواد محترقه در شمال ترکیه، حداقل 2 کشته و 73 مجروح برجای گذاشت.

انفجار مهیب در ترکیه با بیش از 70 مجروح

به گزارش گروه حوادث خبرنگاران از فارس، رسانه های ترکیه امروز (آدینه) از وقوع انفجار مهیب در کارخانه فراوری مواد محترقه و وسایل آتش بازی در استان سقاریه واقع در شمال این کشور خبر دادند.

به نوشته روزنامه دیلی صاباح شدت این انفجار، که هنوز علت آن معین نیست، به حدی زیاد بود که صدای آن تا فاصله 50 کیلومتری نیز شنیده شده و باعث وحشت ساکنان این استان گشت.

بر این اساس، وزرای کشور، بهداشت و کار ترکیه برای رسیدگی به موضوع راهی محل حادثه شدند.

خبرگزاری آناتولی نیز به نقل از استاندار سقاریه گزارش داد که در این انفجار تا کنون 56 نفر مجروح شده اما فعلا خبری از فوتی منتشر نشده است.

بر اثر این انفجار ستون عظیمی از دود غلیظ از محل حادثه به آسمان بلند شده است.

مسئولان ترکیه ای می گویند به دلیل اینکه در این کارخانه مواد محترقه فراوری می شده و احتمال انفجارهای بیشتر هست، فعلا امکان دخالت برای خاموش کردن آتش یا نجات دادن افراد گرفتار وجود ندارد.

فرماندار این استان همچنین احتمال داد که 150 تا 200 نفر از کارگران این کارخانه، در میان آتش و دود و آوار گرفتار شده باشند که احتیاج است هرچه سریعتر و پیش از بروز فاجعه انسانی، نجات داده شوند.

وزارت بهداشت ترکیه با ارائه آمار جدیدی از این حادثه گفت که تا کنون 2 نفر جان خود را از دست داده و شمار مجروحان نیز به 73 نفر افزایش یافته است.

خبرگزاری آناتولی گزارش داد که 85 آمبولانس، 2 بالگرد و 11 تیم نجات به منطقه اعزام شده اند.

صلیب سرخ ترکیه به ساکنان مناطق نزدیک این کارخانه هشدار داده به دلیل احتمال انتشار گازهای سمی از محل حادثه، از منازل خود خارج نشده و پنجره ها را ببندند.

به نوشته دیلی صاباح، همین کارخانه پیشتر در سال های 2009، 2011 و 2014 نیر دچار حوادث مشابهی شده بود که در آنها 3 کارگر جان خود را از دست دادند.

در سال 2008 نیز انفجاری در کارخانه فراوری مواد محترقه و وسایل آتش بازی در استانبول رخ داد که بر اثر آن 20 نفر کشته شدند.

تعداد بازدید : 40

کد ویدیو

دانلود

فیلم اصلی

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 8 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 1061

به "انفجار مهیب در ترکیه با بیش از 70 مجروح" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انفجار مهیب در ترکیه با بیش از 70 مجروح"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید