این جایگاه های معکوس هواپیما ایده ای جالب برای پرواز بدون واهمه از ویروس کرونا هستند

به گزارش سفر به تایلند، ویروس کرونا صنعت هواپیمایی را زمین گیر کرد. فرودگاه هایی که روزانه صدها پرواز داشتند؛ دیگر هیچ پرنده ای روی باندها نبود و همه آشیانه ها پر از هواپیماهای مسافربری گران قیمتی که مشتری نداشتند.

این جایگاه های معکوس هواپیما ایده ای جالب برای پرواز بدون واهمه از ویروس کرونا هستند

بسیاری از ایرلاین ها ورشکسته شده یا تا مرز ورشکستگی و ادغام با دیگر خطوط هواپیمایی پیش رفتند. مسافران از ترس ویروس کرونا بلیط های سفر خود را لغو نموده و حاضر نشدند پا به درون فضای بسته هواپیما و نشستن کنار دیگر مسافران برای چندین ساعت بگذارند.

اگرچه ویروس کرونا باعث تغییر شکل زندگی ما و دنیا شده و همه به یک سری عادت های جدید خو گرفتیم و دیگر اکنون خوب می دانیم چگونه باید از خود در برابر این ویروس محافظت کنیم ولی تاثیرات ماندگار این ویروس به این زودی ها از بین نمی فرایند و شاید سال ها با آن درگیر باشیم.

به همین دلیل، شرکت هواپیمایی ایتالیایی Avio Interiors ایده جدیدی برای نشستن مسافران در هواپیما مطرح نموده است؛ ایده ای جایگاه های معکوس که به نام Janus معروف شده و یک روش برای پرواز با وجود نگرانی های کروناویروس است.

در طرح Janus به جای اینکه هر سه جایگاه کنار هم رو به جلو باشند؛ جایگاه میانی رو به عقب قرار می گیرد. این طرح تضمین می نماید حداقل انزوا و فاصله گذاری اجتماعی در هنگام نشستن مسافران کنار هم اتفاق خواهد افتاد.

جایگاه ها با دیوارهای شفاف از یکدیگر مجزا شده تا هیچ مسافری به طور مستقیم با کنار دستی خود در ارتباط و تماس نباشد. فضای جایگاه هر مسافر از دیگران کاملا جدا است و حتی افرادی که از راهروهای هواپیما عبور می نمایند؛ وارم فضای خصوصی مسافر نمی شوند.

شرکت هواپیمایی Avio Interiors اعتقاد دارد با این شکل نصب جایگاه ها، مسافران هوای آلوده دیگر مسافران را تنفس نمی نمایند و احتمال انتشار ویروس کرونا در هوا بسیار پایین خواهد آمد. جنس بدنه و سپر شفاف جایگاه ها هم کاملا بهداشتی و امن است.

محافظ های شیشه ای درجه بندی شده

این ایرلاین، علاوه بر ارائه طرح جایگاه های معکوس هواپیما، در طرح دیگری پیشنهاد داده است برای جایگاه های عادی و رایچ هواپیما، محافظ های شیشه ای نصب گردد که هم از نظر زیباشناشی قابل توجه هستند و هم فاصله گذاری اجتماعی را رعایت می نمایند.

این محافظ های شیشه ای می توانند از درجه های شفافیت مختلفی برخوردار باشند تا حریم خصوصی کاربران به طور کامل رعایت گردد.

هیچ یک از این دو ایده و طراحی هنوز وارد فاز اجرایی نشده اند و فقط در حد پیشنهاد به صنعت هواپیمایی برای تصویب و آنالیز هستند. همه گیری ویروس کرونا و باقی ماندن آن یا بازگشت دوباره در فصول سرد می تواند در آینده چنین تغییراتی را در فضای هواپیماها و طریقه نشستن مسافران ایجاد کند.

هیچ بعید نیست برای سال های طولانی این ایده ها دنیای شوند و روزی برسد که شما روی یک جایگاه معکوس هواپیما نشسته باشید.

منبع

منبع: یک پزشک
انتشار: 12 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 952

به "این جایگاه های معکوس هواپیما ایده ای جالب برای پرواز بدون واهمه از ویروس کرونا هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این جایگاه های معکوس هواپیما ایده ای جالب برای پرواز بدون واهمه از ویروس کرونا هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید