بایدن جزئیات طرح خروج آمریکا از افغانستان را با غنی مطرح می نماید

به گزارش سفر به تایلند، مشاور ارشد اشرف غنی گفت: رییس جمهور آمریکا به زودی با غنی گفت وگو و جزئیات طرح خروج نیروهایش از افغانستان را با وی در میان می گذارد.

بایدن جزئیات طرح خروج آمریکا از افغانستان را با غنی مطرح می نماید

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرنگاران، وحید عمر، مشاور رییس جمهور افغانستان و رییس اداره ارتباطات عمومی و استراتژیک ریاست جمهوری گفت که جو بایدن، به زودی با اشرف غنی درباره جزئیات طرح خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان گفت وگو می نماید.

عمر در رشته تویتی نوشته است که دولت افغانستان و آمریکا در گذشته به صورت مکرر بر روی خروج نیروهای خارجی از افغانستان بحث نموده اند. وی تأکید کرد که افغانستان به هر تصمیمی که از سوی آمریکا درباره نیروهایش گرفته می گردد، احترام می گذارد.

به گفته عمر، نیروهای امنیتی و دفاعی افغان از دو دهه پیش تا به امروز با روحیه بالا از مردم افغانستان دفاع نموده اند و در حال حاضر 98 درصد عملیات ها به صورت مستقلانه از سوی این نیروها انجام می گردد.

مشاور رییس جمهور افغانستان در ادامه گفت که نیروهای امنیتی و دفاعی افغان در آینده نیز توانایی کامل انجام عملیات های مستقلانه را خواهند داشت.

این درحالی است که روز گذشته روزنامه آمریکایی واشنگتن پُست به نقل از منابع مطلع از برنامه های جو بایدن گزارش کرد که بایدن تصمیم دارد تمامی نظامیان امریکایی را تا 11 سپتامبر از افغانستان خارج کند.

به گزارش این روزنامه، خروج کامل نظامیان آمریکایی در بیستمین سالگرد حملات 11 سپتامبر 2001 میلادی انجام می گردد. طبق این گزارش، بایدن برنامه خروج نیروهایش از افغانستان را امروز همگانی می نماید.

در حال حاضر حدود 2500 نظامی امریکایی در افغانستان حضور دارند. مأموریت این نظامیان آموزش، مشوره دهی و در مواردی حمایت از نیروهای افغان است.

براساس توافق نامه دوحه که در دهم حوت سال 1398 شمسی میان امریکا و طالبان امضا شد، نیروهای خارجی باید تا اول ماه می از افغانستان خارج می شدند.

طالبان پیش از این هشدار داده بودند در صورتی که نیروهای خارجی در مهلت مشخص شده افغانستان را ترک نکنند، از نظر این گروه تخطی از توافق نامه دوحه تلقی می گردد و آنان حملات بر این نیروها را از سر خواهند گرفت.

این گروه به تازگی نیز گفته است تا زمانی که نیروهای خارجی به گونه کامل از افغانستان خارج نشوند، آنان در هیچ نشستی که در آن در خصوص افغانستان تصمیم گرفته گردد، شرکت نمی نماید. اشاره طالبان به نشست استانبول است که قرار است در 24 اپریل برگزار گردد.

ر

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 20 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 20 اردیبهشت 1400 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 1564

به "بایدن جزئیات طرح خروج آمریکا از افغانستان را با غنی مطرح می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بایدن جزئیات طرح خروج آمریکا از افغانستان را با غنی مطرح می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید