بلینکن : گزارش وال استریت ژورنال در مورد منشا چینی کرونا نادرست است

به گزارش سفر به تایلند، وزیر امور خارجه آمریکا طی سخنانی گزارش اخیر روزنامه وال استریت ژورنال در چینی بودن منشا ویروس کرونا را نادرست خوانده است.

بلینکن : گزارش وال استریت ژورنال در مورد منشا چینی کرونا نادرست است

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ آلونک بیشتر بدانید.

از رویترز، آنتونی بلینکن در جلسه کمیته سنا در خصوص گزارش وال استریت ژورنال گفت: من این گزارش را دیدم و فکر می کنم در تعدادی از سطوح نادرست است.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا وی از طبقه بندی اطلاعات در خصوص منشا ویروس کرونا پشتیبانی می کند، گفت: باید به همان اندازه که می توانیم با هر اطلاعاتی که پیدا می کنیم شفافیت داشته باشیم.

وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه اضافه کرد که گزارش تهیه شده از طریق وال استریت ژورنال از طریق یک افسر و چند نفر دیگر تهیه شده است و مجموع عملکرد کل دولت بایدن در خصوص تحقیق منشا ویروس کرونا نیست.

بحث در خصوص منشا ویروس کرونا از زمانی آغاز شد که وال استریت ژورنال در 23 مه (2 خرداد) مدعی شد، سه محقق از موسسه ویروس شناسی ووهان چین در نوامبر 2019 علائم شبه کووید-19 داشته و پیش از آن که این بیماری حتی در چین اعلام شود برای درمان به بیمارستان مراجعه کرده بودند.

تنها در چند روز بعد از انتشار این گزارش بایدن رییس جمهوری آمریکا در بیانیه ای غافلگیرانه خواستار تحقیقات مجدد درباره منشا ویروس شود.

بایدن در این خصوص گفت: سازمان های اطلاعاتی ایالات متحده ارزیابی های متناقضی از احتمال انتقال ویروس از حیات وحش یا نشت از انستیتوی ویروس شناسی ووهان داشتند لذا وی به سازمان های اطلاعاتی دستور داد تلاش خود را دو برابر کنند و ظرف 90 روز باردیگر در خصوص ریشه اصلی ویروس کرونا به او گزارش دهند.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 30 تیر 1400 بروزرسانی: 30 تیر 1400 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 1685

به "بلینکن : گزارش وال استریت ژورنال در مورد منشا چینی کرونا نادرست است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلینکن : گزارش وال استریت ژورنال در مورد منشا چینی کرونا نادرست است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید