تصمیم عجیب کمیته داوران فدراسیون فوتبال، خط زدن سخندان پس از سؤال از او!

به گزارش سفر به تایلند، یاری داور سرشناس فوتبال ایران در حالی از لیست مربوط برای قضاوت در دیدارهای بین المللی در سال 2020 کنار گذاشته شد که هنوز شرایط لازم را برای قضاوت در این سطح را داشت.

تصمیم عجیب کمیته داوران فدراسیون فوتبال، خط زدن سخندان پس از سؤال از او!

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرنگاران، کمیته داوران فدراسیون فوتبال فهرست نهایی داوران و یاری داوران بین المللی ایران برای سال 2020 جهت معرفی به فیفا و کنفدراسیون آسیا را روز گذشته اعلام شد.

یکی از عجیب ترین نکات این لیست، عدم حضور رضا سخندان، یاری داور سرشناس کشورمان در جمع داوران برگزیده فوتبال ایران است. سخندان که سابقه حضور در جام جهانی را دارد و در فینال المپیک 2016 ریو، فینال جام ملت های آسیا، دیدارهای بزرگ قاره ای و ... پرچم زده است، در حالی از لیست کمیته داوران برای ارسال به فیفا و AFC خط خورده که هنوز شرایط لازم برای حضور در میادین بین المللی را دارد.

نکته مهم اینکه چند روز قبل در تماس یکی از مسئولان فدراسیون فوتبال با سخندان و زمانی که از او درباره آمادگی اش برای حضور در لیست بین المللی و قضاوت در این سطح سوال پرسیده شده بود، این یاری داور اهل مشهد جواب مثبت داده بود تا همچنان در سطح بین المللی حضور داشته باشد.

نکته دیگر که شاید بعضی به آن استناد نمایند، بالا بودن سن سخندان باشد، این در حالی است که هنوز داورانی از کشورهای مختلف هستند که از 45 سالگی عبور نموده اند، به قضاوت می پردازند.

در همین باره شنیده می گردد یکی از اعضای هیئت رئیسه فدراسیون خواهان خط خوردن نام فغانی از لیست داوران بین المللی هم بوده، اما اعضای هیئت رئیسه با آن مخالفت نموده اند.

به هرحال عبور از کنار نام یاری داوری که در دیدارهای بزرگی در سطح جهان حضور داشته و باسابقه ترین یاری داور تاریخ دربی نیز محسوب می گردد، کار راحتی نیست، اما تعیین نشده دلیل این تصمیم چه بوده است. قطعاً شفاف سازی در این باره می تواند از ابهامات کم کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 14 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 419

به "تصمیم عجیب کمیته داوران فدراسیون فوتبال، خط زدن سخندان پس از سؤال از او!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصمیم عجیب کمیته داوران فدراسیون فوتبال، خط زدن سخندان پس از سؤال از او!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید