توقف صادرات LNG در یخبندان آمریکا

به گزارش سفر به تایلند، در حال حاضر هیچ نفتکش گاز طبیعی مایع (LNG) در شش پایانه صادرات آمریکا لنگر نیانداخته یا مشغول بارگیری نیست.

توقف صادرات LNG در یخبندان آمریکا

به گزارش خبرنگاران، این شرایط بسیار غیرمعمولی برای آمریکا به عنوان سومین صادرکننده عظیم LNG در دنیا و نشان دهنده مختل شدن صادرات LNG این کشور در سرمای بی سابقه اخیر است.

آمار گردآوری شده توسط بلومبرگ نشان داد پس از این که دو نفتکش روز پنج شنبه انتهاه های آمریکا را ترک کردند، هیچ کشتی وجود ندارد.

سرمای شدیدی که روز یکشنبه تگزاس را فرا گرفت، عرضه گاز را همزمان با افزایش شدید تقاضا کاهش داد. در واکنش به این امر، تاسیسات صادرات LNG فریپروت و انتهاه LNG کورپوس کریستی شرکت چنیر انرژی مصرف گاز طبیعی خود را به صفر رساندند و اجازه دادند میلیاردها فوت مکعب گاز برای نیروگاهها و مصرف کنندگان عادی آزاد گردد.

همچنین کارکنان در کوشش هستند تاسیسات LNG کامرون شرکت سمپرا انرژی را که پس از قطع برق تعطیل شد، به فعالیت برگردانند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، انتظار می رود تا انتها هفته از شدت سرمای منجمدکننده در تگزاس کاسته گردد. با ادامه کوششهای مذکور، هشت نفتکش در تگزاس در دریا لنگر انداخته و منتظر ورود به انتهاه های سابین پاس، کورپوس کریستی و فریپورت هستند.

در این بین، گِرِگ ابوت، فرماندار تگزاس صادرات گاز طبیعی را تا زمان عادی شدن تامین برق در این ایالت ممنوع نمود. این ممنوعیت تا روز یکشنبه ادامه خواهد داشت و باعث افزایش فراوری برق و برق رسانی به خانه ها در تگزاس می گردد.

یخبندان تگزاس به شبکه برق و صنعت انرژی این ایالت آسیب زده و چاههای نفت و سکوهای فراوری در برابر دمای منجمدکننده مصون نمانده اند. در نتیجه فراوری گاز طبیعی افت نموده و قیمتهای معین شده از سوی رگولاتور انرژی این ایالت به 9000 دلار به ازای هر مگاوات ساعت صعود نموده است.

طبق آمار رفینیتیو، نرخ فراوری گاز طبیعی از 7.9 میلیارد فوت مکعب پیش از سرما به 1.9 میلیارد فوت مکعب در حال حاضر کاهش پیدا نموده است.

تگزاس بخش زیادی از فراوری گاز طبیعی را به ایالتهای دیگر و مکزیک صادر می نماید. حداکثر 40 درصد از واردات گاز آمریکا به مکزیک از تگزاس است و این صادرات هفته جاری از 5.7 میلیارد فوت مکعب به 3.8 میلیارد فوت مکعب کاهش پیدا کرد و باعث شد 4.77 میلیون نفر در شمال مکزیک بدون برق بمانند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 اسفند 1399 بروزرسانی: 26 اسفند 1399 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 1462

به "توقف صادرات LNG در یخبندان آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توقف صادرات LNG در یخبندان آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید