خبرنگاران بخشنامه اعطای وام های دانشجویی به دانشگاه ها ابلاغ شد

به گزارش سفر به تایلند، تهران-خبرنگاران- صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، بخشنامه و آیین نامه اعطای وام های دانشجویی را برای نیمسال تحصیلی جاری به دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی ابلاغ کرد.

خبرنگاران بخشنامه اعطای وام های دانشجویی به دانشگاه ها ابلاغ شد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران، ناصر مطیعی رییس صندوق رفاه دانشجویان در این بخشنامه که یک نسخه آن در اختیار خبرنگاران نهاده شد، خطاب به دانشگاه ها اعلام نموده است: در مورد برنامه زمان بندی اعطای وام های دانشجویی در راستای ارتقا سطح خدمات رفاهی، اصلاح و به روز رسانی قوانین، مقررات پرداخت و تجمیع وام های دانشجویی با در نظر داشتن شرایط معیشتی و استعداد دانشجویان، ارتقا اثربخشی وام های دانشجویی، اصلاح نظام بازپرداخت و ایجاد تنوع در مدت و مبلغ پرداخت اقساط، این بخشنامه ابلاغ می گردد.

ترم اولی ها وام می گیرند

در آیین نامه اعطای وام های دانشجویی آمده است که به دانشجویان ورودی جدید در نیمسال اول تحصیل بدون احتساب معدل وام اختصاص می یابد.

وام های تحصیلی و مسکن به دانشجویان روزانه تمام وقت دانشگاه های دولتی-مراکز وابسته به دستگاه های اجرایی و آموزشکده های فنی و حرفه ای، وام ویژه دکتری به دانشجویان دوره روزانه تمام وقت مقطع دکتری ناپیوسته و پیوسته واجد شرایط دانشگاه های دولتی و مراکز وابسته به دستگاه های اجرایی، وام ضروری به دانشجویان روزانه تمام وقت دانشگاه های دولتی-مراکز وابسته به دستگاه های اجرایی و آموزشکده های فنی حرفه ای و وام شهریه به دانشجویان نوبت دوم دانشگاه های دولتی-مراکز وابسته به دستگاه های اجرایی و آموزشکده های فنی حرفه ای همچنین دانشجویان شهریه پرداز دانشگاه های پیغام نور-غیردولتی و غیرانتفاعی-جامع علمی کاربردی و آزاد اسلامی تعلق می گیرد.

انواع وام ها

وام تحصیلی به منظور یاری به گذران زندگی دانشجویان روزانه دانشگاه های دولتی و دانشجویان کم بضاعت اعطا می گردد. دریافت این وام فقط در نیمسال اول به شرطی که از مجموع تعداد نیمسال های مقرر تجاوز نکند، بلامانع اعلام شده است.

وام ضروری به منظور یاری به تامین بخشی از هزینه های ضروری دانشجویان روزانه تمام وقت دانشگاه های دولتی در رویدادهای مختلف از جمله حوادث و بلایای طبیعی، شرایط خاص، ازدواج، تولد فرزند، همچنین حمایت از دانشجویان برتر، نمونه کشوری، مبتکر، قهرمان ورزشی و توان خواه پرداخت می گردد.

وام ویژه دکتری به منظور یاری به پیشبرد امور تحصیلی دانشجویان مقطع دکتری تحصصی ناپیوسته و آن دسته از دانشجویان مقطع دکتری پیوسته که امتحان جامع خود را با موفقیت گذرانده اند، در دوره روزانه تمام وقت دانشگاه های دولتی پرداخت می گردد.

به گزارش خبرنگاران، وام شهریه و مسکن از دیگر وام هایی است که به دانشجویان در طول مدت تحصیل پرداخت می گردد. جزئیات این وام ها در بخشنامه صندوق رفاه دانشجویان قابل مشاهده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 10 آذر 1399 بروزرسانی: 10 آذر 1399 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 1255

به "خبرنگاران بخشنامه اعطای وام های دانشجویی به دانشگاه ها ابلاغ شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بخشنامه اعطای وام های دانشجویی به دانشگاه ها ابلاغ شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید