خبرنگاران دادستانی فرانسه تحقیق از سارکوزی را شروع کرد

به گزارش سفر به تایلند، تهران- خبرنگاران- دادستان های فرانسوی تحقیق از رییس جمهوری پیشین این کشور را به اتهام دریافت یاری انتخاباتی از دیکتاتور معدوم لیبی به صورت رسمی شروع کردند.

خبرنگاران دادستانی فرانسه تحقیق از سارکوزی را شروع کرد

با ما همراه باشید و با تور فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

شبکه خبری فرانس24 روز آدینه گزارش داد که دادستان های فرانسوی تحقیق از نیکلا سارکوزی رییس جمهوری پیشین فرانسه را که متهم به دریافت یاری برای ستاد انتخاباتی از معمر قذافی رییس جمهوری سرنگون شده لیبی است، شروع کردند.

دادستان های فرانسه درباره این ادعا تحقیق می نمایند که سارکوزی در رقابت های انتخاباتی ریاست جمهوری سال 2007 مبلغ 50 میلیون یورو از قذافی برای ستاد انتخاباتی خود دریافت نموده است. این ادعا برای اولین بار در سال 2011 توسط پسر قذافی مطرح شد.

به گفته فرانس24، شروع تحقیقات رسمی از سارکوزی به این معنا است که دادستان های فرانسوی شواهد کافی مبنی بر مجرم بودن او را یافته اند که می تواند به پیشبرد تحقیقات و احتمالا محاکمه یاری کند.

تحقیقات درباره این ادعا علیه سارکوزی زمانی جدی شد که یک تاجر لبنانی-فرانسوی در سال 2016 ادعا کرد که بین سال های 2006 تا 2007 سه چمدان پر از پول را از لیبی آورده و به رییس دفتر و مدیر ستاد انتخاباتی سارکوزی داده است.

اوایل سال 2020، پلیس انگلیس یک تاجر فرانسوی را در ادامه تحقیقات پیرامون این پرونده دستگیر و تایید کرد که این دستگیری براساس حکم بازداشت دادگاه اتحادیه اروپا به اتهام کلاهبرداری و پولشویی اجرا شده است.

سارکوزی که همیشه این اتهام ها را رد نموده، در آخرین اظهارات خود در صفحه فیسبوکش این اتهام ها را بی عدالتی خواند و نوشت که از شنیدن آن ها بهت زده شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 28 مهر 1399 بروزرسانی: 28 مهر 1399 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 1166

به "خبرنگاران دادستانی فرانسه تحقیق از سارکوزی را شروع کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران دادستانی فرانسه تحقیق از سارکوزی را شروع کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید