خبرنگاران محل اقامت اجباری محکومان صرفاً براساس تشخیص دادگاه معین می شود

به گزارش سفر به تایلند، تهران- خبرنگاران- قائم مقام وزیر کشور در امور مجلس با بیان اینکه وزارت کشور نقشی در تعیین محل اقامت اجباری محکومان ندارد، گفت: محل اقامت اجباری محکومان صرفا براساس تشخیص دادگاه تعیین می شود.

خبرنگاران محل اقامت اجباری محکومان صرفاً براساس تشخیص دادگاه معین می شود

به گزارش چهارشنبه شب خبرنگاران از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، محمد جواد کولیوند در واکنش به ادامه طرح مطالبی در فضای مجازی مبنی بر مکاتبه وزارت کشور با قوه قضائیه جهت معین شهرهای محل اقامت اجباری محکومان دادگاه ها، بیان نمود: وزرات کشور، هیچ نقشی در این عرصه ندارد.

وی گفت: هیچ مکاتبه ای از سوی وزارت کشور با قوه قضائیه درباره معین شهرهای محل اقامت اجباری محکومان انجام نشده است.

کولیوند با بیان اینکه این ادعاها بر اساس اشتباهات رسانه ای مغرضانه مطرح می شود، گفت: برابر مفاد قانونی، محل تبعید با توجه به نوع جرم، شخصیت مرتکب، سوابق و تأثیر گذاری آن از سوی قاضی صادر کننده حکم معین می شود.

قائم مقام وزیر کشور در امور مجلس شرح داد: در قانون مجازات اسلامی مصوب سال 1392 هیچ منع و محدودیتی در خصوص معین شهر و یا منطقه پیش بینی نشده است و در نتیجه محل اقامت اجباری صرفاً توسط دادگاه صادر کننده حکم معین می شود.

کولیوند با اشاره به اینکه، خبر جعلی دخالت وزارت کشور در این عرصه، یک بار در سال 1397 منتشر و رسما از سوی وزارت کشور تکذیب شده است، از انتشار مجدد یک خبر جعلی تکذیب شده ابراز تعجب کرد و گفت: انتساب مجدد این موضوع به وزارت کشور یک اشتباه رسانه ای مغرضانه بود.

منبع: ایرنا
انتشار: 14 مهر 1399 بروزرسانی: 14 مهر 1399 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 1137

به "خبرنگاران محل اقامت اجباری محکومان صرفاً براساس تشخیص دادگاه معین می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران محل اقامت اجباری محکومان صرفاً براساس تشخیص دادگاه معین می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید