خبرنگاران کرونا 45 درصد مصرف آب در سقز را افزایش داد

به گزارش سفر به تایلند، سنندج - خبرنگاران - رییس اداره آب و فاضلاب شهری سقز گفت: مصرف آب در این شهر با توجه به شرایط پیش آمده و شیوع ویروس کرونا، نسبت به مدت مشابه پارسال، 45 درصد افزایش داشته است.

خبرنگاران کرونا 45 درصد مصرف آب در سقز را افزایش داد

عباس ولایتی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: با شیوع ویروس کرونا در سقز و شرایط سخت پیش آمده، شهروندان برای رعایت مسایل بهداشتی و سلامت، روزانه به دفعات دست و صورت را با آب شستشو می دهند که این کار با هدر رفتن آب مصرفی همراه است چون مردم بیش از حد آب مصرف می نمایند.

وی با بیان اینکه مصرف آب شرب در سقز نسبت به تابستان و مدت مشابه پارسال 45 درصد رشد نموده است، اضافه نمود: مصرف آب شرب فوق العاده زیاد شده در حالیکه شهروندان باید با استفاده صحیح آب شرب، موارد بهداشتی را برای پیشگیری از ویروس کرونا نیز انجام دهند.

ولایتی با اشاره به اینکه آب شرب سقز سالم و پاکیزه و مشکل تامین آب نداریم، تاکید نمود: مصرف بیش از حد آب، باعث افت شدید آن می گردد و با این افزایش مصرف، ظرفیت شبکه توزیع آب محدود شده و دسترسی شهروندان دیگر به آب مصرفی، کاهش پیدا می نماید بنابراین با استفاده صحیح از آب شرب، در مصرف آن هم صرفه جویی نمایند.

وی با اشاره به بعضی گلایه مندی ها نسبت به تغییر رنگ آب شُرب در تعدادی از محله های سقز گفت: آب شرب سقز به صورت مرتب مورد آزمایش قرار می گیرد و شهروندان از بابت سالم بودن آن اطمینان کامل داشته باشند.

رییس اداره آب و فاضلاب سقز افزود: سرانه مصرف روزانه آب به ازای هر نفر 140 تا 180 لیتر است که این میزان در سقز و در روزهای عادی حدود 220 لیتر است اما در روزهای اخیر و با شیوع ویروس کرونا میزان مصرف به بیش از 300 لیتر رسیده و گاهی تا 400 لیتر به ازای هر نفر در روز می رسد.

ولایتی همچنین به شهروندان توصیه کرد، هنگام شستشوی دست و صورت آب را هدر ندهند تا با مشکل جدی افت فشار روبرو نشویم ضمن اینکه همه با صرفه جویی و رعایت مسایل بهداشتی در این شرایط به فکر همنوع خود باشیم تا این بیماری را شکست دهیم.

سقز با بیش از 226 هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در 190 کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان واقع شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 7 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 806

به "خبرنگاران کرونا 45 درصد مصرف آب در سقز را افزایش داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کرونا 45 درصد مصرف آب در سقز را افزایش داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید