خبرنگاران 444 کارگر دریایی آسیب دیده از کرونا در هرمزگان هزینه دریافت می نمایند

به گزارش سفر به تایلند، بندرعباس- خبرنگاران- مدیر اداره بنادر ودریانوردی شهید باهنر وبنادرشرق هرمزگان گفت: با پیگیری استاندار هرمزگان، 444 نفر از کارگران وشاغلان حوزه مسافری دریایی آسیب دیده از شیوع کرونا در استان یاری هزینه معیشتی دریافت می نمایند.

خبرنگاران 444 کارگر دریایی آسیب دیده از کرونا در هرمزگان هزینه دریافت می نمایند

حمیدرضا محمد حسینی عصر دوشنبه درجمع فعالان وشاغلان حوزه مسافری دریایی استان اضافه نمود: با رایزنی های اجرا شده با ستاد ملی مدیریت مقابله با ویروس کرونا، مبلغ چهار میلیارد و 440 میلیون ریال یاری هزینه معیشتی به مالکان، خدمه ومهمانداران شناورهای مسافری هرمزگان پرداخت می گردد.

وی بیان داشت: نیمه دوم سال وبویژه ماهای پایانی آن، رونق کسب وکار فعالان حوزه مسافری دریایی محسوب می گردد که شیوع بیماری کرونا و درنتیجه محدودیت و ممنوعیت تردد دریایی، خسارت هایی را متوجه این تلاشگران نمود.

مدیر اداره بنادر ودریانوردی شهید باهنر اظهارداشت: تبعیت از دستورالعمل های بهداشتی و مشارکت فعالان حوزه مسافری دریایی در برنامه تدوین شده از سوی سازمان بهداشت دنیای و ستاد مقابله با شیوع ویروس کرونا در جهت رسیدین به سلامت هموطنان و برون رفت از شرایط بحران بسیار حایز اهمیت بود.

ویروس نوپدید کرونا که از اواخر دسامبر سال 2019 درسراسر دنیا از جمله ایران همه گیر شد، بخش های مختلفی از جمله حمل و قل و تجارت دریایی دنیا را تحت تاثیر خود قرارداد.

ناوگان تفریحی و مسافری دریایی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و اعمال مقررات کنترلی و مراقبتی که با ممنوعیت و محدودیت تردد دریایی همراه بود، فعالان این حوزه را متحمل زیان کرد.

ویروس کرونا اواسط دی ماه (دسامبر 2019) در ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد؛ اما کمیسیون ملی بهداشت آن کشور در 30 دسامبر سال 2019 (نهم دی) به صورت رسمی شیوع این ویروس را بیان کرد و شناسایی نخستین مورد آن در ایران 29 بهمن ماه 1398 در قم رسانه ای شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 4 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 937

به "خبرنگاران 444 کارگر دریایی آسیب دیده از کرونا در هرمزگان هزینه دریافت می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 444 کارگر دریایی آسیب دیده از کرونا در هرمزگان هزینه دریافت می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید