دانشمندان هندی متهم کردن مسلمانان به انتشار کرونا را بی اساس دانستند

به گزارش سفر به تایلند، دانشمندان هندی اعلام کردند: تحقیقات نشان می دهد که نمی توان یک گروه و یک مذهب خاص را به انتشار کرونا در تمام کشور متهم کرد.

دانشمندان هندی متهم کردن مسلمانان به انتشار کرونا را بی اساس دانستند

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران به نقل از ملت تایمز، دانشمندان هندی تاکید کردند: نمی توان در مورد گسترش کرونا در کشور یک مذهب و یک دین خاص را متهم کرد.

گروه تحقیقاتی آی اس آر سی در گزارش خود خاطرنشان کرد: اخبار که مدعی است مسلمانان و جماعت تبلیغی باعث انتشار کرونا در کشور شده اند از لحاظ علمی مورد تایید نیستند.

دانشمندان هندی تصریح کردند: معین است که کرونا به روش های مختلف در کشور منتشر شده است و نمی توان قشر خاصی را مقصر این فاجعه دانست.

این گروه تحقیقاتی اضافه نمود: نباید هیچ گروه مذهبی را عامل انتشار یک بیماری دانست زیرا این با قوانین بین المللی مغایرت دارد.

از سوی دیگر دستگاه قضایی هند پس از وصول شکایت دستور بازداشت دو خبرنگاری را که در گزارش های خود مسلمانان را عامل انتشار کرونا در هند می دانستند، صادر کرد.

این دو نفر به انتشار اخبار متهم هستند که باعث ایجاد جو منفی علیه مسلمانان می گردد و گروه جماعت تبلیغی را به انتشار کرونا در هند متهم می نماید.

با توجه به جو منفی که از قبل نسبت به مسلمانان شکل گرفته و بعضی هندوهای افراط گرا در صدد حمله به مسلمانان هستند چهره مطرح اسلامی تاکید کردند: دولت هند در کوشش است از کرونا علیه مسلمانان سوءاستفاده ابزاری کند.

این در حالی است که پیش از شیوع کرونا اجتماعات اعتراضی فراوانی در هند وجود داشت که مسلمانان در صدر آن حضور داشتند ولی پس از اعلام قرنطینه عمومی توسط دولت مردم به این اعتراضات انتها دادند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 896

به "دانشمندان هندی متهم کردن مسلمانان به انتشار کرونا را بی اساس دانستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشمندان هندی متهم کردن مسلمانان به انتشار کرونا را بی اساس دانستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید