دبیرکل سازمان ملل خواستار آتش بس در لیبی شد

به گزارش سفر به تایلند، تهران - خبرنگاران - دبیرکل سازمان ملل با بیان اینکه هنوز برای جلوگیری از جنگی خونین در لیبی زمان هست، خواستار آتش بس و پیگیری راهکار سیاسی از سوی دو طرف در این کشور شد.

دبیرکل سازمان ملل خواستار آتش بس در لیبی شد

به گزارش روز پنجشنبه خبرنگاران، آنتونیو گوترش که هفته گذشته در لیبی با خلیفه حفتر فرمانده ارتش تحت حمایت دولت حاکم بر شرق این کشور دیدار کرده بود، تاکید کرد که هنوز امکان جلوگیری از جنگی خونین در طرابلس وجود دارد.

به نوشته تارنمای رسمی سازمان ملل، گوترش گفت: هنوز امکان ایجاد آتش بس و ترک خصومت و پیشگیری از وضعیتی بدتر که منجر به جنگی خونین و فاجعه بار در طرابلس می شود، وجود دارد.

وی با تقدیر از فعالیت های غسان سلامه کننده ویژه سازمان ملل در لیبی شرح داد: در مورد وضعیت های مشابه آنچه در لیبی در جریان است، تنها راهکار سیاسی قابل اعمال است و هیچ راهکار نظامی وجود ندارد.

هزاران شهروند لیبیایی به دنبال تشدید درگیری ها میان نیروهای وابسته به خلیفه حفتر و نیروهای دولت وفاق ملی در نزدیکی های طرابلس پایتخت، مجبور به ترک خانه و کاشانه خود شده اند.

لیبی پس از سرنگونی رژیم معمر قذافی، به دو بخش شرقی و غربی تقسیم شد.

دولت وفاق ملی به ریاست فایز السراج در غرب کشور تشکیل شد که مورد حمایت جامعه جهانی است. همزمان نیز یک دولت موازی در شرق لیبی که مجلس کنندگان به ریاستعقیله صالح و ژنرال حفتر از آن حمایت می کنند، اعلام موجودیت کرد.

شبد**9416**1379

منبع: ایرنا
انتشار: 14 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 171

به "دبیرکل سازمان ملل خواستار آتش بس در لیبی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دبیرکل سازمان ملل خواستار آتش بس در لیبی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید