دستگیری مسئول شبکه فتح الله گولن در آسیای میانه

به گزارش سفر به تایلند، رئیس جمهور ترکیه از دستگیری و بازگرداندن مسئول شبکه فتح الله گولن در آسیای مرکزی از قرقیزستان اطلاع داد.

دستگیری مسئول شبکه فتح الله گولن در آسیای میانه

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، طی عملیاتی که از سوی سازمان اطلاعاتی ترکیه(میت) انجام گرفت، اورهان ایناندی مسئول جریان فتح الله گولن در آسیای میانه دستگیر و به ترکیه بازگردانده شد.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه شب گذشته(دوشنبه) بعد از نشست کابینه این خبر را بیان کرد و اضافه کرد: این فرد با استفاده از پولهای کثیف در آسیای میانه، فکر افراد را شستشو داده و آنها را تبدیل به ابزار این سازمان تاریک می کرد.

اورهان ایناندی در سال 1995 در قرقیزستان مستقر شد، در سال 2010 شهروند این کشور شد و تا سال 2017 به اسم مسئول جریان فتح الله گولن در قرقیزستان به فعایت مشغول بود.

پس از کودتای نافرجام در ترکیه در سال 2016 که به گفته حزب حاکم از سوی جریان فتح الله گولن ترتیب داده شده بود، مقابله با این جریان در دستور کار دولت نهاده شد. از آن موقع تا به امروز صدها هزار نفر دستگیر یا از کار برکنار شده اند.

بعلاوه در خارج از ترکیه، نیروهای امنیتی این کشور اقدام به دستگیری و بازگرداند افرادی نموده اند که با این جریان در ارتباط هستند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 12 مرداد 1400 بروزرسانی: 12 مرداد 1400 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 1708

به "دستگیری مسئول شبکه فتح الله گولن در آسیای میانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستگیری مسئول شبکه فتح الله گولن در آسیای میانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید