رایزنی وزیران خارجه فرانسه، انگلیس، آلمان و آمریکا درباره توافق هسته ای

به گزارش سفر به تایلند، تهران (پانا) - وزارت امورخارجه فرانسه گفت ژان ایو لودریان و همتایان او از انگلیس، آلمان و آمریکا قرار است در یک نشست درباره توافق هسته ای رایزنی نمایند.

رایزنی وزیران خارجه فرانسه، انگلیس، آلمان و آمریکا درباره توافق هسته ای

با ما همراه باشید و با تور فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت امور خارجه فرانسه اظهار داشت که ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه و همتایان او از انگلیس، آلمان و آمریکا قرار است در نشستی که روز 18 فوریه برگزار می شود درباره شرایط پیرامون توافق هسته ای و ایران بحث و رایزنی نمایند.

بنابر این گزارش، خبر برگزاری این نشست پس از آن اعلام شده است که رهبر انقلاب تاکید کردند که اگر آمریکا خواستار احیای توافق هسته ای است، باید اقدام عملی انجام دهد و دیگر حرف کافی نیست.

مقامات ایران بارها تاکید نموده اند که آمریکا به عنوان کشوری که به طور یک جانبه از توافق هسته ای خارج شد و تعهداتش را نقض کرد، ابتدا باید به توافق بازشود سپس ایران نیز به اجرای کامل تعهدات هسته ای اش باز می شود.

ایران پس از گذشت یک سال از خروج یک جانبه آمریکا از برجام و کوتاهی طرف های اروپایی برای عمل به تعهداتشان ذیل این توافق و جبران تاثیرات ناشی از تحریم های آمریکا تصمیم گرفت که طبق مفاد برجام اجرای تعهداتش را به صورت گام به گام کاهش دهد.

توقف اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی که جدیدترین گام ایران به همین دلیل به شمار می آید، قرار است از روز سوم اسفند ماه اجرایی شود.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 16 اسفند 1399 بروزرسانی: 16 اسفند 1399 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 1440

به "رایزنی وزیران خارجه فرانسه، انگلیس، آلمان و آمریکا درباره توافق هسته ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رایزنی وزیران خارجه فرانسه، انگلیس، آلمان و آمریکا درباره توافق هسته ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید