شمار مبتلایان به کرونا در دنیا از مرز 80 میلیون نفر گذشت

به گزارش سفر به تایلند، آمار جدید نشان می دهد همزمان با افزایش بیماری کووید-19 در کشورهای دنیا همزمان با فرا رسیدن فصل سرما، شمار مبتلایان به این بیماری از مرز 80 میلیون نفر در دنیا گذشته است.

شمار مبتلایان به کرونا در دنیا از مرز 80 میلیون نفر گذشت

تارنمای هیل با استناد بر آمار گرداوری شده توسط دانشگاه جانز هاپکینز نوشت: در سطح دنیا حدود 472 هزار مورد جدید ابتلا به کووید-19 در روز کریسمس به ثبت رسید و اکنون در دنیا تعداد کسانی که جان خود را به دلیل این بیماری از دست داده اند به بیش از یک میلیون و 750 هزار نفر رسیده است.

از بین تعداد ابتلا آمریکا از دیگر کشورهای دنیا پیشی گرفته است و تا روز شنبه در مجموعه بیش از 18 میلیون و 800 هزار نفر به بیماری مبتلا شدند.

آمریکا همچنین از نظر شمار جان باختگان کرونایی در صدر کشورهای دنیا واقع شده است.

این اتفاق تلخ در شرایطی بروز نموده که بعضی کشورها اکنون با نوع جدیدی از ویروس روبرو هستند و دانشمندان بریتانیایی کشف نموده اند که شدت سرایت آن 56 درصد بیش از ویروس اولیه است.

با وجود افزایش شمار مبتلایان و جان باختگان ناشی از کرونا در دنیا، تایید واکسن در بعضی کشورها می تواند انتها نهایی دوران همه گیری را نشان دهد.

شرکت داروسازی مدرنا در بیانیه ای اعلام نموده که واکسن این شرکت می تواند افراد را در مقابل ویروس جدید محافظت کند و میخواهد آزمایشاتی را برای تایید موثر بودن واکسن خود انجام دهد.

سازمان غذا و داروی آمریکا تا به امروز واکسن مدرنا را تایید نموده و مجوز استفاده اضطراری از واکسن های فایزر و بیون تک را صادر نموده است.

تا به امروز میلیون ها دوز از این واکسن ها برای کادر درمانی و کسانی که در صف مقدم مبارزه با کرونا هستند توزیع شده است.

کشورهایی در اتحادیه اروپا اولین محموله واکسن را در استانه ثبت نام گسترده که قرار است از امروز یکشنبه انجام گردد دریافت نموده اند.

در بعضی کشورها امروز واکسینه کردن بعضی از افرادجامعه که در معرض خطر بالای ابتلابه بیماری قرار دارند صورت خواهد گرفت. براساس گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، این کشورها شامل جمهوری چک، ایتالیا و اسپانیا است که در بهار سال جاری تجربه سختی از شیوع ویروس داشتند.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 15 بهمن 1399 بروزرسانی: 15 بهمن 1399 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 1381

به "شمار مبتلایان به کرونا در دنیا از مرز 80 میلیون نفر گذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شمار مبتلایان به کرونا در دنیا از مرز 80 میلیون نفر گذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید