شورای امنیت تحریم تسلیحاتی سودان جنوبی را تمدید کرد

به گزارش سفر به تایلند، شورای امنیت سازمان ملل در نشست روز آدینه ممنوعیت صادرات سلاح به سودان جنوبی را برای یک سال دیگر تمدید کرد.

شورای امنیت تحریم تسلیحاتی سودان جنوبی را تمدید کرد

به نقل از خبرگزاری فرانسه، شورای امنیت با صدور قطعنامه ای ممنوعیت فروش سلاح به سودان جنوبی را تا انتها مه 2022 تمدید کرد.

دیپلمات ها در این باره گفتند که پیش نویس قطعنامه تهیه شده توسط ایالات متحده با موافقت 13 عضو و دو رای ممتنع یعنی هند و کنیا تصویب شد.

شورای امنیت همچنین نسبت به تداوم درگیری ها در سودان جنوبی به شدت ابراز نگرانی کرد.

این شورا در ادامه تداوم نقض حقوق بشر و نقض قوانین بین المللی در این کشور را محکوم کرد.

در این قطعنامه همچنین از کشورهای عضو سازمان ملل به ویژه کشورهای منطقه خواسته شده است که تحریم تسلیحاتی سودان جنوبی را به طور کامل اجرا نمایند.

طبق این قطعنامه، شورای امنیت آماده بازبینی در تحریم تسلیحاتی، به ویژه به وسیله تغییر، تعلیق یا لغو تدریجی این اقدامات با توجه به پیشرفت ها در زمینه اهداف اصلی فهرست شده در قطعنامه است. تغییر ساختار نیروهای دفاعی و امنیتی، اجرای برنامه خلع سلاح، ادغام مجدد شبه نظامیان در ارتش و اصلاح مدیریت ذخایر تسلیحات و تجهیزات از جمله این اهداف است.

این قطعنامه از آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل و مقامات سودان جنوبی می خواهد تا اواسط آوریل 2022 درباره پیشرفت های حاصل شده در این زمینه ها، گزارشی را ارائه نمایند. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 28 خرداد 1400 بروزرسانی: 28 خرداد 1400 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 1626

به "شورای امنیت تحریم تسلیحاتی سودان جنوبی را تمدید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شورای امنیت تحریم تسلیحاتی سودان جنوبی را تمدید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید