صنعاء: طی امسال دشمن اجازه ورود حتی یک لیتر نفت را نداده

به گزارش سفر به تایلند، شرکت نفت یمن تاکید نمود، ائتلاف عربی از ابتدای امسال میلادی اجازه ورود حتی یک لیتر مشتقات نفتی را به یمن نداده و سازمان ملل مسؤول کامل این شرایط است.

صنعاء: طی امسال دشمن اجازه ورود حتی یک لیتر نفت را نداده

به نقل از سایت شبکه خبری المیادین، شرکت نفت یمن واقع در صنعاء اعلام نمود که ائتلاف دشمن از ابتدای امسال میلادی اجازه انتقال ولو یک لیتر از فرآورده های نفتی را نداده است.

عمار الاضرعی، مدیر اجرایی شرکت نفت یمن اظهار کرد: در مجموع 34.5 میلیون دلار جریمه دیرکرد به دلیل توقیف کشتی های حامل فرآورده های نفتی توسط ائتلاف عربستانی-آمریکایی است.

الاضرعی در ادامه گفت: ما سازمان ملل را به دلیل سکوتش در برابر استمرار دزدی های دریایی و توقیف کشتی های حامل سوخت، مسؤول کامل شرایط یمن می دانیم.

تیموتی لیندرکینگ، فرستاده ویژه آمریکا در امور یمن پیشتر گفته بود: کمبود مشتقات نفتی در یمن یک مساله اساسی است و ما اطمینان داریم در نتیجه رایزنی هایمان، طرف های یمنی در راستا دستیابی به راه حلی برای این مساله هستند.

احمد عبدالله دارس، وزیر نفت و معادن یمن نیز پیشتر در ملاقات با نماینده هماهنگ کننده امور انسانی سازمان ملل در یمن گفته بود: سازمان ملل باید برای آزاد شدن نفت کش ها، نقش برجسته ای در اعمال فشار بر کشورهای عضو ائتلاف عربی ایفا نماید.

دارس تاکید نمود: یمن امید بسیاری دارد سازمان ملل به مسؤولیت انسانی خود عمل نموده و در راستای جلوگیری از وقوع یک فاجعه انسانی عظیم برای رساندن فرآورده های نفتی به دست یمنی ها کوشش کند.

شرکت نفت یمن ابتدای امسال میلادی اعلام نمود، خسارات مالی ناشی از توقیف نفت کش ها توسط ائتلاف سعودی به بیش از 10 میلیارد دلار رسیده است.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 28 فروردین 1400 بروزرسانی: 28 فروردین 1400 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 1526

به "صنعاء: طی امسال دشمن اجازه ورود حتی یک لیتر نفت را نداده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صنعاء: طی امسال دشمن اجازه ورود حتی یک لیتر نفت را نداده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید