عبدالله در کنار بشار اسد تاییدیه 35 عضو مجلس سوریه را کسب کرد

به گزارش سفر به تایلند، به گزارش خبرنگاران به نقل از سانا، حموده صباغ رئیس مجلس سورریه امروز سه شنبه گفت که مجلس از طریق دادگاه عالی قانون اساسی مطلع شد که جهاد صالح الشخیر، أنیسة بشیر حموش، سمیر أحمد معلا، حسین محمد جاسم، محمد سری محمد نبیل قنوت، فاطمة عکلة البرکو، أمل محمد بشیر قدور، أنور سجیع حسن، عدنان أنور شجاع، شایش حسین الخلیف ، تحسین فوزی المحمد و جلال عبد الکریم إبراهیم درخواست های کاندیداتوری خود برای پست رئیس جمهوری را ارائه داده اند.

عبدالله در کنار بشار اسد تاییدیه 35 عضو مجلس سوریه را کسب کرد

وی اضافه نمود: بدین ترتیب شمار نامزدهای ریاست جمهوری به 41 نفر رسیده است.

امروز سه زن دیگر ثبت نام کردند تا شمار زنان نامزد پست ریاست جمهوری سوریه به عدد هفت برسد.

این در حالی است که کنندگان مجلس خلق همچنان نامزدهای خود را در انتخابات ریاست جمهوری به صورت کتبی تایید می کنند.

عبدالله سلوم عبدالله در کنار بشار اسد تاییدیه 35 عضو مجلس سوریه را به دست آورد

همزمان یک منبع در مجلس سوریه به روسیا الیوم گفت که عبدالله سلوم عبدالله تائیدیه 35 عضو این مجلس را به دست آورده و در کنار بشار اسد، رئیس جمهور سوریه نامزد انتخابات ریاست جمهوری خواهد بود.

این منبع مجلسی توضیح داد: با رأی مثبت اعضای فراکسیون حاکم حزب عربی سوسیالیستی بعث (167 عضو) و جبهه ملی ترقی خواه (13 عضو) و 70 عضو مستقل، صلاحیت بشار اسد و عبدالله سلوم عبدالله برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری سوریه تأیید شد.

بر اساس این گزارش، 70 کننده مستقل مجلس سوریه درحالی به بشار اسد رأی دادند که به آنها آزادی انتخاب نامزد مورد نظرشان داده شده بود.

به گفته این منبع سوری، در حالی صلاحیت اسد و عبدالله برای شرکت در انتخابات آینده ریاست جمهوری سوریه تأیید شده که هنوز تأیید صلاحیت نامزد سوم در پرده ابهام است.

رقابت برای تأیید صلاحیت نامزد سوم بین فاتن نهار و محمود مرعی است و درصورت تأیید صلاحیت فاتن نهار، وی اولین زن سوری است که در انتخابات ریاست جمهوری سوریه در کنار بشار اسد و عبدالله سلوم عبدالله رقابت خواهد کرد.

عبدالله سلوم عبدالله متولد سال 1956 از شهر اعزاز در استان حلب و دارای مدرک حقوق است. وی از سال 2012 تا 2016 کننده مجلس سوریه بوده است.

گفتنی است که طبق قانون، نامزد پست ریاست جمهوری سوریه برای حضور در انتخابات باید موافقت 35 عضو مجلس را جلب کند.

روز چهارشنبه گذشته بشار اسد رئیس جمهور سوریه برای مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری 2021 این کشور رسماً نامزد شد.

پیش از این، رئیس مجلس سوریه از مشخص شدن تاریخ برگزاری انتخابات ریاست جمهوری 2021 این کشور خبر داد و گفت: طبق تصمیمی که اتخاذ شده است، انتخابات ریاست جمهوری سوریه در سال جاری در روز 26 ماه مِی (5 خردادماه) برگزار می شود. این مقام سوری همچنین مطرح کرد که انتخابات برای سوری های مقیم خارج در تاریخ 20 ماه مِی (30 اردیبهشت ماه) برگزار می شود.

افزون بر این، رئیس مجلس سوریه از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری سوریه خواست که درخواست نامزدی خود را ظرف 10 روز تحویل دادگاه عالی قانون اساسی سوریه دهند و این مهلت چهارشنبه 28 آوریل (8 اردیبهشت ماه) به خاتمه خواهد رسید.

انتخابات پیشین ریاست جمهوری سوریه در سال 2014 برگزار گشت که طی آن بشار اسد با کسب بیش از 90 درصد از آراء شرکت کنندگان به مدت 7 سال در پست ریاست جمهوری ابقا شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 31 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 31 اردیبهشت 1400 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 1586

به "عبدالله در کنار بشار اسد تاییدیه 35 عضو مجلس سوریه را کسب کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عبدالله در کنار بشار اسد تاییدیه 35 عضو مجلس سوریه را کسب کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید