فاموتیدین و آسپرین در کاهش شدت بیماری کووید 19 مفید هستند

به گزارش سفر به تایلند، مطالعه محققان نشان می دهد داروی سوزش معده فاموتیدین همراه با آسپرین از شدت بیماری و مرگ و میر ناشی از بیماری کووید 19 می کاهد.

فاموتیدین و آسپرین در کاهش شدت بیماری کووید 19 مفید هستند

به گزارش خبرنگاران به نقل از مهر، یک مطالعه فوق تحلیلی دقیق به وسیله محققان دانشگاه ویرجینیا ایالات متحده و دانشگاه هامبولت آلمان بر روی یافته های تحقیقاتی قبلی نشان داده است که داروی فاموتیدین در کنار آسپرین می تواند از شدت بیماری و مرگ و میر در مبتلایان به کووید 19 جلوگیری کند.

این مطالعه شواهد واقعی را برای بهبود نتایج با آنتاگونیست های گیرنده هیستامین H 2 (H 2 RA) مانند فاموتیدین و آسپرین در بیش از 22 هزار بیمار کرونایی نشان داد.

یک شبکه ارتباطات عملکردی بین هیستامین و H 2 RA از یک سو و جهت های فیزیولوژیکی متفاوت از سوی دیگر وجود دارد. این جهت های علامت دهی شامل سیستم گوارشی (کاهش اسید) و التهاب های نامنظم (توفان سیتوکینی) است که به احتمال زیاد زمینه ساز بسیاری از مسائل ناشی از کووید 19 است.

تیم مطالعه معتقد است که فاموتیدین در درمان کووید 19 مفید است، زیرا توانایی H 2 RA را در جهت های پیش التهابی که در هنگام عفونت نامنظم می شوند کاهش می دهد.

تجزیه و تحلیل دقیق پرونده پزشکی بازماندگان کرونایی نشان داد که تعداد قابل توجهی از آن ها مبتلا به سوزش معده مزمن بودند و از داروی مقرون به صرفه قیمتی به نام فاموتیدین استفاده می کردند.

به گفته محققان به نظر می رسد فاموتیدین در دوز های بالا (معادل حدود 10 قرص) شانس زنده ماندن برای بیماران مبتلا به کووید 19 را افزایش می دهد، به ویژه هنگامی که با آسپرین همراه باشد. بعلاوه به نظر می رسد مانع از شدت پیشرفت بیماری شده و باعث می گردد بیماران کمتر به مرحله ای برسند که به لوله گذاری یا دستگاه تنفس مصنوعی احتیاج داشته باشند.

به گفته محققان، اساساً، سیستم ایمنی بدن در زمان ابتلا به این بیماری دچار مشکل می گردد و آغاز به حمله به اندامی مانند بافت ریه سالم می نماید، زیرا از بین بردن ویروس مهاجم بسیار ناامیدکننده است.

نظریه تیم مطالعه این است که فاموتیدین این واکنش را سرکوب می نماید. اگرچه این دارو با هدف خاصی یعنی مسدود کردن گیرنده های هیستامین که به فراوری اسید در معده یاری می نماید، فراوری شده است، اما مانند سایر دارو ها می تواند عوارض جانبی ایجاد کند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 2 شهریور 1400 بروزرسانی: 2 شهریور 1400 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 1735

به "فاموتیدین و آسپرین در کاهش شدت بیماری کووید 19 مفید هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فاموتیدین و آسپرین در کاهش شدت بیماری کووید 19 مفید هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید