فرمانده جدید ناتو در افغانستان به ولز نمی رود

به گزارش سفر به تایلند، خبرنگاران: در حالی که افغانستان موضوع اصلی گفت وگوی رهبران ناتو در شهر ولز انگلیس است، یک مقام نظامی آمریکا در افغانستان از عدم شرکت فرمانده جدید نیروهای ناتو در افغانستان بدلیل شرایط سیاسی این کشور اطلاع داد.

فرمانده جدید ناتو در افغانستان به ولز نمی رود

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از فاکس نیوز، یک مقام نظامی آمریکا در افغانستان که نخواست نامش فاش گردد، گفت: ژنرال جان کمبل فرمانده جدید نیروهای ناتو در افغانستان، در نشست هفته آینده سران سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در شهر ولز انگلیس شرکت نخواهد نمود و این در حالی است که افغانستان موضوع اصلی این نشست است.

قرار است که در نشست هفته آینده ناتو در خصوص ادامه حضور نیروهای خارجی در افغانستان تصمیم گیری نهایی گردد.

این مقام آمریکایی اضافه نمود: نابسامانی سیاسی بر اثر بن بست های انتخاباتی در افغانستان مهم ترین دلیل عدم حضور کمبل در نشست ولز است.

از سوی دیگر، جان کربی سخنگوی پنتاگون، خاطرنشان کرد: افغانستان هنوز موضوع اصلی نشست ناتو در 4 و 5 سپتامبر خواهد بود اما حضور نماینده دولت افغانستان در این نشست قطعی نشده است.

چارلز کوپچان مدیر ارشد امور اروپا در شورای امنیت ملی کاخ سفید نیز در کنفرانس تلفنی به خبرنگاران گفت: افغانستان هنوز موضوع اصلی مورد بحث در نشست سران ناتو در انگلیس خواهد بود اما این که از سوی افغانستان چه کسی در این نشست حضور پیدا می نماید؛ هنوز معین نشده است.

وی گفت: آمریکا در افغانستان گیر افتاده و کوشش می نماید که نماینده افغانستان در این نشست هرچه سریعتر معین گردد زیرا مهم ترین موضوع نشست ناتو در ولز، افغانستان و ادامه حضور نیروهای خارجی در این کشور است.

براساس جدول زمان بندی خروج نیروهای خارجی از افغانستان، آمریکا و ناتو باید تا سرانجام سال میلادی جاری به طور کامل از افغانستان خارج شوند.

به همین دلیل، مقامات پنتاگون و ناتو در کوشش اند تا با زیر فشار گذاشتن دولت افغانستان مبنی بر امضای پیمان امنیتی کابل-واشنگتن، مجوز حضور 9هزار و 800 نیروی نظامی آمریکایی و 4 هزار نیروی ناتو در افغانستان را از دولت این کشور بگیرند.

با این حال، حامد کرزی رئیس جمهور افغانستان نیز اعلام نموده که دولت این کشور را تا 2 سپتامبر تحویل خواهد داد.

پیش از این عبدالله عبدالله و اشرف غنی احمدزی کاندیداهای دور دوم ریاست جمهوری افغانستان، امضای پیمان امنیتی با آمریکا را در صورت پیروزی شان تایید نموده بودند.

آمریکا و ناتو امیدوارند که رئیس جمهور جدید افغانستان در نشست ولز شرکت کند تا پیمان امنیتی را با مقامات آمریکایی به امضا برساند.

قرار است باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا و چاک هیگل وزیر دفاع این کشور، نیز در این نشست شرکت نمایند.

دخالت های روسیه در مسائل اوکراین، تهدیدات گروه های تروریستی نظیر داعش و مسائل سوریه و عراق از جمله موارد دیگر مورد بحث در نشست هفته آینده ناتو خواهد بود.

کمبل در سومین حضور خود در افغانستان، هفته گذشته طی مراسمی به فرماندهی نیروهای ناتو و جانشین ژنرال جوزف دانفور معرفی گردید.

وی در سخنان مراسم تحلیف فرماندهی جدید نیروهای ناتو گفت: ما در شرایط حساسی قرار داریم و انتقال امنیت و قدرت در افغانستان همزمان انجام خواهد شد.

وی اضافه نمود: اگر فرایند بازشماری و ابطال آرا در افغانستان ادامه پیدا نکند، ناتو از حضور نیروهای نظامی این سازمان در در این کشور جلوگیری خواهد نمود.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 22 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 566

به "فرمانده جدید ناتو در افغانستان به ولز نمی رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرمانده جدید ناتو در افغانستان به ولز نمی رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید