مردم اینطور رفتار کنند باید منتظر موج کرونا باشیم

به گزارش سفر به تایلند، خبرنگاران/کرمانشاه سخنگوی ستاد مدیریت و مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه با انتقاد از افزایش تردد مردم در سطح جامعه، گفت: طی دو ماه بیش از چهار هزار نفر از عزیزانمان را در کشور بر اثر ابتلا به کرونا از دست دادیم و همین خود گویای میزان خطر این بیماری است، اما متاسفانه طی روزهای اخیر شاهد افزایش تردد در سطح جامعه هستیم.

مردم اینطور رفتار کنند باید منتظر موج کرونا باشیم

دکتر ابراهیم شکیبا در گفت و گو با خبرنگاران، با اشاره به بازگشایی برخی مشاغل کم خطر و شروع طرح فاصله گذاری هوشمند اظهار کرد: متاسفانه با خاتمه دریافت تعطیلات نوروز عملا شاهد افزایش ترددها در سطح جامعه هستیم و با بازگشایی مشاغل کم خطر این ترددها نیز بیشتر شده و در حال حاضر تردد مردم همانند روزهای عادی است و انگار خطری به اسم کرونا وجود ندارد.

وی با ابراز نگرانی از این شرایط گفت: اگر مردم کرونا را فراموش کرده و تردد غیرضروری داشته باشند، باید در آینده منتظر موجب بیماری در استان باشیم.

شکیبا گفت: سیر این بیماری در جهان، ایران و استان کرمانشاه رو به افزایش است و اتفاق مثبتی در خصوص این بیماری رخ نداده که حالا مردم بخواهند بی خیال رعایت توصیه ها و مسائل بهداشتی شوند.

وی با تاکید بر خطرناک بودن بیماری کرونا گفت: هیچ کس از خطر این بیماری در امان نیست و در میان آمار مرگ و میر بیماری در جهان از نوزاد یک روزه تا افراد مسن 90 ساله وجود دارد، بنابراین هیچ کس نباید خود را از خطر بیماری مصون بداند.

شکیبا شرح داد: وجود هزاران کشته بر اثر این بیماری در جهان خود بخوبی گویا میزان خطر آن است و مردم نباید در خصوص این بیماری سهل انگاری داشته باشند.

وی اضافه نمود: در همین کشور خودمان چهار هزار نفر از عزیزانمان را طی دو ماه گذشته از دست داده ایم، این مقدار کافی نیست که مردم بدانند چقدر این بیماری می تواند خطرناک باشد و باید مراقبت کنند.

رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه تاکید کرد: فرایند بی توجهی به مخاطرات این بیماری ادامه داشته باشد، حداقل تا تابستان با کرونا درگیریم و در صورت افزایش مبتلایان قطعا سیستم بهداشت و درمان دچار مشکل می شود و نمی تواند جوابگوی مناسب درمان بیماران باشد.

شکیبا از مردم خواست تا همچنان با حساسیت بالا در بحث پیشگیری اقدام کرده و بطور جد از تردد غیرضروری در جامعه خودداری کنند و بدانند کرونا در هرگوشه ای در کمین است و این احتمال هست که این ویروس به زندگی آنها خاتمه دهد.

وی اضافه نمود: ویروس کرونا در 80 درصد مبتلایان بدون علامت است و افراد باید از تمامی افراد اطراف خود فاصله مناسب گرفته و نکات بهداشتی در بحث استفاده از ماسک و دستکش را رعایت کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 895

به "مردم اینطور رفتار کنند باید منتظر موج کرونا باشیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مردم اینطور رفتار کنند باید منتظر موج کرونا باشیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید