مقابله با کرونا محور اصلی همکاری ترکمنستان و سازمان جهانی بهداشت

به گزارش سفر به تایلند، ترکمنستان برنامه های گسترده همکاری با سازمان بهداشت جهانی در زمینه مبارزه با کرونا و واکسیناسیون در سال 2022 خواهد داشت.

مقابله با کرونا محور اصلی همکاری ترکمنستان و سازمان جهانی بهداشت

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه ای خبرنگاران، وزارت امور خارجه ترکمنستان از ارائه برنامه های مشترک و همکاری این کشور با سازمان دنیای بهداشت در سال 2022 به دفتر نمایندگی این سازمان در عشق آباد اطلاع داد.

این لیست همکاری به اقداماتی برای مبارزه با همه گیری کووید-19، به ویژه پیشگیری و کنترل عفونت، اطلاع رسانی به مردم در خصوص خطرات و بعلاوه توسعه و اجرای طرح ملی واکسیناسیون کرونا توجه دارد.

نمایندگان دفتر اروپایی سازمان دنیای بهداشت که در سرانجام نوامبر 2021 از کشور بازدید نموده بودند بر لزوم تشدید کوشش برای شناسایی کووید-19 تاکید کردند.

کاترین اسمالوود، افسر ارشد اورژانس سازمان دنیای بهداشت، قبل از سفر به ترکمنستان گفت: همه گیری کرونا تقریباً طی دو سال در سراسر دنیا در حال توسعه است. از نظر علمی، به سختی می توان تصور کرد که هیچ ویروسی در ترکمنستان وجود ندارد.

در آذرماه سال گذشته، وزارت امور خارجه ترکمنستان جلسه توجیهی برای دیپلمات های خود با موضوع جلوگیری از ورود کووید-19 به این کشور برگزار کرد.

شایان ذکر است که ترکمنستان هنوز وجود کووید-19 و انواع آن را در قلمرو خود به رسمیت نمی شناسد. اگرچه در این کشور از اول نوامبر سال گذشته میلادی به مدت دو هفته قرنطینه کامل اعلام و محدودیت هایی در سراسر کشور اعمال شد.

ترکمنستان با خرید واکسن از روسیه، واکسیناسیون مردم خود را شروع نموده است و تا به امروز 80 درصد از مردم این کشور دز اول واکسن ضد کرونا را دریافت نموده اند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 2 اسفند 1400 بروزرسانی: 2 اسفند 1400 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 1938

به "مقابله با کرونا محور اصلی همکاری ترکمنستان و سازمان جهانی بهداشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقابله با کرونا محور اصلی همکاری ترکمنستان و سازمان جهانی بهداشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید