نشست مجلس یونان برای آنالیز توافق اخیر در بروکسل

به گزارش سفر به تایلند، خبرنگاران: مجلس یونان امرروز چهارشنبه تشکیل جلسه می دهد تا توافق اخیر در بروکسل را به رای بگذارد.

نشست مجلس یونان برای آنالیز توافق اخیر در بروکسل

سفر با تور ارزان یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از یورونیوز، مجلس یونان روز چهارشنبه تشکیل جلسه خواهد داد تا توافق اخیر در بروکسل را به رای بگذارد.

در آستانه برگزاری این نشست، آلکسیس تسیپراس، نخست وزیر یونان روز سه شنبه در مصاحبه با یک شبکه تلویزیونی این کشور از توافقنامه بروکسل که با هدف دریافت سومین بسته نجات مالی تهیه شد، دفاع کرد و گفت با این توافق، یونان همچنان در منطقه یورو باقی خواهد ماند و به همین دلیل این توافقنامه باید اجرا گردد.

او در این مصاحبه گفت: شب رسیدن به توافق، شب بدی برای اروپا بود. حاصل نشست سران کشورهای منطقه یورو و نشست گروه یورو، بیشترین فشارها را روی این کشور و مردمی تحمیل کرد که خواسته شان را به شیوه ای دموکراتیک بیان نموده بودند.

تسیپراس در ادامه گفت: من بطور کامل مسئولیت اشتباهات و سهل انگاریهایی را که انجام داده ام می پذیرم و همچنین مسئولیتم را برای امضای متنی که به آن اعتقاد ندارم. با این حال من موظف به اجرای آن هستم و نباید از وظایفم فرار کنم.

از جمله موضوعاتی که مجلس یونان باید درباره آن اظهار نظر کند مالیات بر ارزش افزوده و حقوق بازنشستگی است. این دو موضوعهایی هستند که واکنش بسیاری از یونانی ها را به همراه داشته و منجر به آن شده که در روز چهارشنبه اعتصابی عمومی در این کشور برگزار گردد.

به گزارش بی بی سی، در حالیکه قرار است امروز چهارشنبه مجلس یونان متن توافقنامه دولت با کشورهای حوزه یورو را مورد مذاکره و رای گیری قرار دهد، صندوق بین المللی پول در گزارشی که متن آن به رسانه های خیری درز نموده شرایط در نظر گرفته شده در این سند را بیش از اندازه سختگیرانه و زیان بار دانسته است. این گزارش هشدار داده است که بدون چشم پوشی سخاوتمندانه از بدهی های یونان، اجرای این توافقنامه به حل معضل مالی یونان منجر نخواهد شد.

براساس توافقنامه ای که روز دوشنبه این هفته بین دولت یونان و کشورهای عضو حوزه یورو امضا شد، قرار است این کشورها ظرف سه سال آینده تا 86 میلیارد یورو جهت بازپرداخت اصل و فرع بدهی های یونان در اختیار این کشور قرار دهند و در مقابل، دولت یونان یک رشته اصلاحات مورد نظر وام دهندگان شامل کاهش بیشتر هزینه های دولتی و افزایش مالیات های غیر مستقیم را دنبال کند.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 8 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 881

به "نشست مجلس یونان برای آنالیز توافق اخیر در بروکسل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست مجلس یونان برای آنالیز توافق اخیر در بروکسل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید