هتل ها برای پیشگیری از ویروس کرونا چه اقداماتی را انجام می دهند؟

به گزارش سفر به تایلند، پس از ماه ها تعطیلی سفر و گردشگری، هتل ها مجددا فعالیت خود را شروع نموده و پذیرای گردشگران می باشند. اما این مکان های عمومی برای پیشگیری از ابتلای میهمانان خود به ویروس کرونا چه اقداماتی را انجام می دهند و چگونه می توان از این ویروس مرموز در امان ماند و اقامتی آرامش بخش را تجربه کرد؟

هتل ها برای پیشگیری از ویروس کرونا چه اقداماتی را انجام می دهند؟

این روزها رعایت پروتکل های بهداشتی برای در امان ماندن از ویروس کرونا با زندگی انسان های سراسر دنیا عجین شده است. بر همین اساس هتل ها نیز که همواره محلی برای استراحت و تمدد اعصاب به شما می آیند خود را با سبک تازه زندگی وقف داده و با قوانین جدید و رعایت مقررات کرونایی آماده اند تا به سهم خود آرامش را به زندگی برگردانند. اما رعایت پروتکل های بهداشتی در سفر و هنگام اقامت در هتل مسئله ای ست دو طرفه به این معنا که علاوه بر کادر هتل، مسافران نیز به سهم خود بایستی به قوانین پیشگیری از ویروس کرونا آگاهی داشته و آن ها راعایت نمایند.

تست لحظه ای کارکنان و مسافران

بر طبق این قانون دمای بدن تمامی کارکنان و مسافران همگام ورود به هتل با تب سنج اندازه گیری شده و از ورود افرادی که دمای بدن آن ها بیشتر از 37 درجه باشد جلوگیری می گردد. این کار نه فقط یک بار در روز بلکه در هر رفت و آمد انجام می گردد. از آنجایی که دمای بالای بدن یکی از علائم اولیه کرونا است با این کار که با هدف حفظ سلامت مسافران انجام می گردد از ورود افراد مشکوک به ویروس کرونا به هتل جلوگیری خواهد شد.

آموزش جدید برای کارکنان

تمامی کرکنان شامل کارمندان بخش خانه داری، نیروهای حفاظت، کارکنان بخش رستوران و کافه، دربانان و … موظف هستند که پروتکل های بهداشتی را مطالعه نموده و رعایت آن ها را جز وظایف خود بدانند. علاوه بر این کارکندان طی آموزش های جدید روش نظافت خود را تغییر داده و به روزرسانی نموده اند. بر این اساس قسمت های مختلف هتل از جمله راهروها، آسانسور، لابی، دستگیره درها و هر جایی که در تماس مستقیم با افراد واقع شده است به طور مرتب و طی فواصل کوتاه مدت ضدعفونی می گردد. برای ضد عفونی این مکان ها متد قدیمی کنار گذاشته شده و از روش نظافت بیمارستان ها استفاده می گردد.

همچنین کارکنان هر بخش با توجه به وظیفه ای که به عهده دارند و حساسیت کاری ملزم به استفاده از ماسک، دستکش، شیلد یا لباس های محافظ هستند.

اطلاعیه پروتکل های بهداشتی جهت پیشگیری از ویروس کرونا در نقاط مختلف هتل نصب شده است. در این اطلاعیه ها به خدمه ومسافران محل زدن ماسک یا پوشیدن دستکش یادآوری شده است.

ظرفیت آسانسورها کمتر شده و با توجه به اندازه آن ها در هر سرویس 3 یا 4 نفر می توانند از آسانسور استفاده نمایند. علاوه بر این دکمه های آسانسور یک ساعت یک بار ضدعفونی می شوند.

چیدمان جدید و رعایت فاصله اجتماعی

ویروس کرونا چیدمان هتل ها را نیز تغییر داده است. به طوری که جایگاه های لابی با فاصله بیشتری نسبت به هم قرار گرفته اند و افراد چنانچه برای انجام کاری احتیاج به ماندن در محل را دارند بایستی فاصله اجتماعی را عایت نمایند. این فاصله ها با علامت معین شده است.

رستوران های هتل نیز از تعداد میز و جایگاه ها کاسته و در چیدمان آن ها فاصله 6 قدمی را رعایت نموده اند. هر چند که این کار دسترسی مسافران به میزها و مواد غذایی را محدود نموده اما در نهایت منجر به در امان ماندن آن ها از ابتلا به ویروس کرونا می گردد.

این فاصله گذاری تالارها و محل برگزاری جلسات در هتل ها را نیز شامل می گردد. بدین ترتیب که در صورت احتیاج به برگزاری کنفرانس افراد بایستی به صورت یک در میان از جایگاه ها استفاده نموده و برای پذیرایی فقط و فقط از ظرف های پوشش دار استفاده گردد.

قرار دادن ضدعفونی نماینده ها در نقاط مختلف هتل

طبق پروتکل های بهداشتی پیشگیری از ویروس کرونا هتل ها موظف هستند که دستکش، ماسک و مواد ضدعفونی را در غالب یک پکیج در اختیار مسافران قرار دهند. علاوه بر این مواد ضدعفونی نماینده بایستی در نقاط مختلف و در فاصله های محدود قرار داده شده باشد تا در صورت لزوم تمامی افرادی که در هتل رفت و آمد می نمایند از کارکنان تا میهمانان به راحتی به آن دسترسی داشته باشند. این دستگاه ها پدالی یا هوشمند هستند و برای استفاده از آن ها احتیاجی به دخالت دست نیست.

تغییر سیاست نظافت اتاق ها

سرویس و نظافت اتاق ها از کارهای روزانه هتل ها حتی قبل از شیوع ویروس کرونا بوده است. اما در دروه کرونا نظافت اتاق ها شکل دیگری به خود گرفته و با حساسیت بیشتر انجام می گردد. چرا که تمام وسایل اتاق مانند کنترل تلویزیون، دستگیره درها، کلید برق و حتی پرده اتاق ها در معرض تماس دست مسافران قرار می گیرند. به همین دلیل تمام قسمت های اتاق با بخارشو و مواد ضدعفونی پاک شده و کاملا تمیز و بهداشتی در اختیار میهمانان بعدی قرار می گیرد.

ملحفه ها و روتختی ها نیز به صورت روزانه در اتاق ها جمع آوری شده، درون کیسه پلاستیکی قرار داده شده و جهت ضدعفونی به خشکشویی ها برده می شوند. بدین ترتیت شما می توانید بی هیچ دغدغه ای از اقامت خود در هتل لذت ببرید.

اختصاص دادن فضای ویژه به مبتلایان احتمالی ویروس کرونا

هتل ها موظف هستند یکی از واحدهای اقامتی خود را به مبتلایان احتمالی ویروس کرونا اختصاص دهند. تا چنانچه یکی از خدمه یا مسافران مشکوک به بیماری بود، تا رسیدن کادر پزشکی به اتاق ویژه منتقل گردد. سیستم دنیای بهداشت قوانین سختگیرانه ای را در رابطه با این موضوع اعمال می نماید و اگر شخصی در هتل مشکوک به ویروس باشد، سلامت او نه به وسیله پزشکان هتل بلکه بایستی به وسیله سازمان نظارت بر هتل ها تایید شده و بعد از تایید نهایی مجددا به کار خود در هتل ادامه دهد.

استخر ممنوع مگر برای دریافت حمام آفتاب

استفاده از استخر در هتل ها ممنوع است. چرا که کلر موجود در آب استخرها یکی از شایع ترین راه های انتقال ویروس کرونا است. اما مسافران می توانند با رعایت نکات بهداشتی از جایگاه های کنار استخر برای دریافت حمام آفتاب و یا استراحت استفاده نمایند. همچنین استفاده از سالن های ورزشی در هتل های نیز امکان پذیر می باشد.

پروتکل هایی که شما باید رعایت کنید

  • در مکان های سربسته مانند آسانسور و لابی هتل از ماسک بهره ببرید.
  • دست های خود را به طور مرتب بشویید.
  • قبل از استفاده از سرویس های بهداشتی عمومی محل مورد نظر را ضدعفونی کنید.
  • هنگام تردد در هتل به علامت ها دقت نموده و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنید.

بیشتر بخوانید…

منبع: ستاره ونک
انتشار: 6 آبان 1399 بروزرسانی: 6 آبان 1399 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 1181

به "هتل ها برای پیشگیری از ویروس کرونا چه اقداماتی را انجام می دهند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هتل ها برای پیشگیری از ویروس کرونا چه اقداماتی را انجام می دهند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید