هشدار استاندار نسبت به فرایند صعودی کرونا در همدان

به گزارش سفر به تایلند، استاندار همدان هشدار داد: داده های آماری مؤید بالا رفتن آمار مبتلایان به کرونا در یک هفته گذشته و روزهای پیش رو در این استان بوده و آمار تست مثبت کرونا در 2 روز گذشته به بالاترین میزان در چهار ماه گذشته رسیده است.

هشدار استاندار نسبت به فرایند صعودی کرونا در همدان

به گزارش خبرنگاران آنلاین به نقل از ایرنا، سیدسعید شاهرخی شنبه 31 خرداد در جلسه اعضای ستاد مقابله با ویروس کرونا در همدان، علت بخشی از افزایش آمار را رعایت نکردن بعضی پروتکل ها در بازگشایی های بعضی مشاغل دانست و اضافه نمود: این فعالیت ها بنا به ضرورت و مشروط به تدوین دستورالعمل بهداشتی و نظارت بر فرایند اجرای پروتکل ها انجام شد.

استاندار همدان تأکید کرد: بازگشایی بازار و از سر گرفته شدن فعالیت صنوف مختلف به معنی از بین رفتن ویروس کرونا نیست بلکه باید رعایت پروتکل های بهداشتی برای مبتلا نشدن به این ویروس در اولویت باشد در غیر این صورت با شدت دریافت بیماری احتمال برگرداندن بعضی محدگرددیت ها زیاد است.

شاهرخی اضافه نمود: بیشترین مشکل، ناشی از اجرا نکردن پروتکل ها و نظارت ضعیف بر فرایند اجرای دستورالعمل ها است بنابراین باید از صاحبان تالارهای که اقدام به برگزاری مراسم عروسی و عزا می نمایند نسبت به برگزار نکردن این قبیل مراسم ها تعهد اخذ گردد.

وی تأکید کرد: هتل و تالارهایی که اقدام به برگزاری مراسم عروسی و عزا می نمایند در بالا رفتن آمار میزان مبتلایان به ویروس کرونا نقش اساسی دارند؛ بنابراین دستگاه های مسئول با افراد متخلفی که سلامت مردم را به خطر می اندازند برخورد و محل فعالیت آن ها را تعطیل نمایند.

استاندار همدان اعلام کرد: رعایت فاصله اجتماعی در مجالس عروسی عزا سخت است و نباید اجازه برگزاری این قبیل مراسم ها داده گردد، یکی از علل ممنوعیت فعالیت تالارها بالا بودن حجم تجمع در این اماکن و بالا بودن احتمال ابتلا به کرونا است.

بالاترین مقام اجرایی استان همدان از صاحبان این مجالس خواست توصیه های بهداشتی را جدی بگیرند نه اینکه با برگزار کردن مراسم عروسی در گوشه و کنار شهر، این مراسم ها را به عزا تبدیل نمایند.

پلیس و دادستانی با مالکان تالارهای مختلف برخورد جدی کند

شاهرخی خواهان برخورد جدی پلیس اماکن و دادستانی با مالکان تالارهای متخلف شد و اظهار کرد: با توجه به اینکه احتمال شیوع کرونا در روزهای آینده زیاد است باید از گسترش این ویروس جلوگیری کرد تا شیب ابتلا به کرونا تند نشده و در بستری و درمان بیماران دچار مشکل نشویم.

وی گفت: در حال حاضر شرایط استان همدان ازنظر کرونا زرد است و شهرستان های تویسرکان و نهاوند در شرایط نارنجی یعنی مرحله هشدار قرار دارند و شهرستان های کبودرآهنگ و فامنین رو به بهبودی پیشرفته اند.

استاندار همدان اظهار کرد: جلسات دستگاه ها با حداقل جمعیت و متناسب با فضای سالن باشد یا جلسات به صورت ویدیو کنفرانسی برگزارشده و در صورت نداشتن ضرورت به تعویق بیافتد.

شاهرخی از شهفرایندان خواست با توجه جدی به دستورالعمل های بهداشتی و صبر و شکیبایی در این جهت همچنین رعایت فاصله اجتماعی نهادهای مسئول را در اجرای تکالیف و وظایف محوله درباره ویروس کرونا کمک دهند.

وی تأکید کرد: درمان کرونا نیازمند کشف دارو و واکسن موردنیاز است و این ویروس به خودی خود از بین رفتنی نیست یعنی مدتی باید در کنار خود آن را تحمل کنیم بنابراین باید با رعایت دستورالعمل ها تا زمان کشف دارو زندگی عادی را ادامه دهیم.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی میزان مبتلایان به ویروس کرونا تا 30 خرداد سال جاری به 200 هزار و 262 نفر و جان باختگان به 9 هزار و 392 نفر رسید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 27 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 1037

به "هشدار استاندار نسبت به فرایند صعودی کرونا در همدان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار استاندار نسبت به فرایند صعودی کرونا در همدان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید