هشدار درباره قاچاق حیات وحش سمنان به کشورهای حوزه خلیج فارس

به گزارش سفر به تایلند، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان گفت: پرندگان و جانوران زنده گیری شده حیات وحش این استان معمولا به مقصد کشورهای حوزه خلیج فارس قاچاق می شوند.

هشدار درباره قاچاق حیات وحش سمنان به کشورهای حوزه خلیج فارس

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، امیر عبدوس مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان گفت: کشورهای حوزه خلیج فارس علاقه زیادی به ورزش قوچ بازی دارند به همین دلیل سودجویان با زنده گیری حیوانات اقدام به قاچاق می کنند.

وی یادآور شد: محیط زیست استان سمنان در نیمه نخست سال 98 در نظارت های انجام داده در زمینه خرید و فروش زنده جانوران حیات وحش، 20 قطعه مرغ مینا، حیواناتی مانند قوچ و بهله که تاکسیدرمی شدند را کشف کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست بیان نمود: نیمه نخست امسال، هفت بهله پرنده شکاری و چهار رأس پستاندار که توسط شکارچیان متخلف زنده گیری شده بود کشف و به طبیعت بازگردانده شد و همچنین با هوشیاری یگان حفاظت این اداره کل، 47 مورد تخلف شروع به شکار در استان کشف جرم شد.

وی ادامه داد: سازمان محیط زیست به شدت با سودجویان و تهدیدکنندگان حیات وحش برخورد می کند و به تازگی با به روزرسانی قوانین و افزایش سقف جریمه، تخلف ها روند کاهشی دارد.

  • پرندگان شکاری پیشکش شیوخ عرب می شوند

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان شرح داد: جریمه شکار قوچ وحشی 100 میلیون ریال معین شده که این جریمه بیش از سه برابر ارزش گوشت شکار است و همین عامل نقشی مهم در کاهش تخلف ها داشته است.

16 درصد از مناطق حفاظت شده کشور در استان سمنان وجود دارد و حدود 30 درصد از انواع گونه های گیاهی و جانوری کشور از جمله گونه های خاصی مانند یوزپلنگ آسیایی، پلنگ ایرانی، زاغ بور و گورخر ایرانی در این استان زیست می کنند.

پارک ملی کویر گرمسار و پارک توران یا خارتوران 2 ذخیره گاه حفاظت شده حیات وحش مهم دنیا در استان سمنان است و همچنین استان سمنان منطقه های حفاظت شده در محدوده جنگل ابر و پرور و پنج منطقه شکار ممنوع دارد.

مناطق حفاظت شده در استان سمنان 2.3 میلیون هکتار است و در مجموع بین 15 تا 20 هزار هکتار عرصه های طبیعی تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست استان است که نیاز به حفاظت دارد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 5 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 534

به "هشدار درباره قاچاق حیات وحش سمنان به کشورهای حوزه خلیج فارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار درباره قاچاق حیات وحش سمنان به کشورهای حوزه خلیج فارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید