وزارت سکوت! ، خبری از تحول در میراث فرهنگی و گردشگری نیست

به گزارش سفر به تایلند، نخستین وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی پس از انتخاب به عنوان اولین وزیر این وزارتخانه فعلا سکوت اختیار نموده است.

وزارت سکوت! ، خبری از تحول در میراث فرهنگی و گردشگری نیست

خبرنگاران: علی اصغر مونسان که در هفته های منتهی به رای اعتماد مجلس روزهای پرکار و پر سفری داشت و گفت و گوهای رسانه ای پر تکرارش تیتر بعضی رسانه ها بود، از زمان وزیر شدن جز مصاحبه در حاشیه هیات دولت، سکوت اختیار نموده است.

مونسان حالا نزدیک به دو سال است که با رسانه ها نشست خبری برگزار ننموده و جوابگوی نقدها وارده به فعالیت های این وزارت تازه تاسیس و سازمان وقت نیست. روندی که حالا در وزارت تازه تاسیس نیز دنبال می گردد و تنها اتفاق این روزهای این وزارت در آستانه فصل داغ گردشگری و هفته گردشگری تبدیل پرتال خبررسانی این وزارت به خبرگزاری بوده است.

علی اصغر مونسان در حالی امیدوار بود که رای قاطعی از مجلس بگیرد با 87 رای منفی روبرو شد. آرای منفی مونسان برخلاف پیش بینی ها بالاتر از وزیر پیشنهاد آموزش و پرورش بود و نشان داد اگر کمپین های انتخاباتی او در بعضی رسانه ها و لابی های فراکسیون ها نبود، شانس مونسان برای وزارت کاهش پیدا می کرد.

87 رای منفی مونسان در حالی رقم خورد که در جلسه رای اعتماد تعداد نمایندگان کمی برای نظر منفی درباره او ثبت نام نموده بود، با این وجود صحبت های آنها احتمالا تاثیر زیادی روی آرای منفی داشته و حالا شیده می گردد که فشارهایی نیز برای آنها به دنبال داشته است.

این تعداد رای منفینشان از تقابل های آینده مجلس با مونسان خواهد داشت. اتفاقی که در شرف وقوع است و بعضی نمایندگان برای ماجرای تخریب یک نقش برجسته در ثلاث باباجانی به دنبال سوال از او در صحن مجلس هستند.

در صورتی که سوال از مونسان بابت تخریب نقش برجسته ثلاث باباجانی به صحن برسد و نمایندگان مجلس همین روند را ادامه دهند، با وجود تخریب های روزانه در حوزه میراث فرهنگی، مونسان باید آماده حضورهای پیاپی در مجلس باشد.

سکوت مطلق در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در حالی اتفاق افتاده است که بعضی پیش بینی می کردند با رسیدن علی اصغر مونسان به صندلی وزارت و تحکیم صندلی او، مونسان دست به تغییرات مدیریتی به ویژه در دو حوزه میراث فرهنگی و صنایع دستی بزد. با این وجود و برخلاف پیش بینی ها هیچ تغییری در حوزه های اطلاع رسانی، میراث فرهنگی و صنایع دستی رخ نداده تا تبدیل سازمان میراث فرهنگی به وزارتخانه نمود بیرونی پیدا کند.

سکوت سازمانی در وزارتخانه جدید تاسیس را حالا می توان سیاستی برای خارج کردن این حوزه از مرکز توجه ها نیز دانست. سیاستی برخلاف اتفاقات یک ماه منتهی به رای اعتماد که کوشش می شد همه اتفاقات در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری که در بسیاری از آنها دولت نقش کمرنگ و گاهی نقش مانع دارد نیز به پای دستاوردهای دو سال اخیر سازمان میراث فرهنگی نوشته گردد.

البته نباید این نکته را نیز فراموش کرد که مونسان حالا با مسائل اداری و سازمانی تبدیل سازمان به وزارتخانه نیز روبرو است. مسائلی که می تواند تمرکز اصلی را از فعالیت های این وزارتخانه کم کند تا مسائل ساختاری و سازمان برای وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی حل گردد.

منبع: چمدان
انتشار: 3 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 388

به "وزارت سکوت! ، خبری از تحول در میراث فرهنگی و گردشگری نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزارت سکوت! ، خبری از تحول در میراث فرهنگی و گردشگری نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید