چینی ها با حدود 80 کشور دیگر قرارداد هایی مشابه با قرارداد ایران امضا نموده اند، واگذاری کیش به چین کذب است

به گزارش سفر به تایلند، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: چین هیچ گاه دیدگاه استعماری نداشته، بنابراین هنگامی که بحث منافع دراز مدت پیش می آید دو کشور به یک دیگر تضمین دوجانبه می دهند و جزئیات آن در قرارداد تعیین می گردد و در این جزئیات حرفی از واگذاری کیش در میان نبوده است.

چینی ها با حدود 80 کشور دیگر قرارداد هایی مشابه با قرارداد ایران امضا نموده اند، واگذاری کیش به چین کذب است

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

عباس مقتدایی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در تبادل نظر با خبرنگار پارلمانی خبرنگاران، در رابطه با قرارداد 25 ساله با چین، اظهار کرد: چینی ها با حدود 80 کشور دیگر قرارداد هایی مشابه قرارداد های استراتژیک بسته اند و این کشور حتی در زمان تحریم نفت مورد احتیاج خود را از ایران خریداری می کرد.

وی ادامه داد: این تفاهم نامه در واقع برنامه جامع همکاری بین قدرت های نوظهور منطقه ایران و چین است که بیش از پیش گسترش خواهد یافت.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: البته این تفاهم نامه الزامی را برای جمهوری اسلامی ایران ایجاد نکرده است، ولی امروزه در اوج قدرت در این تفاهم نامه قرار گرفته است.

مقتدای توضیح داد: صحبت های بسیاری در خصوص قرارداد ترکمانچای می گردد در حالی که این قرارداد در ضعیف ترین حالت دولت ایران بسته شده بود و در زمان شاه همه چیز را آمریکا دیکته می کرد.

وی اضافه نمود: کشور چین حتی در شرایط کرونا رشد 2.3 درصد مالی را داشته و در بالاترین طراز مالی قرار گرفته است از این رو همکاری با این کشور بسیار سودمند خواهد بود.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی بیان نمود: چین هیچ گاه دیدگاه استعماری نداشته، بنابراین هنگامی که بحث منافع دراز مدت پیش می آید دو کشور به یک دیگر تضمین دوجانبه می دهند و جزئیات آن در قرارداد معین می گردد و در این جزئیات حرفی از واگذاری کیش در میان نبوده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 18 اردیبهشت 1400 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 1562

به "چینی ها با حدود 80 کشور دیگر قرارداد هایی مشابه با قرارداد ایران امضا نموده اند، واگذاری کیش به چین کذب است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چینی ها با حدود 80 کشور دیگر قرارداد هایی مشابه با قرارداد ایران امضا نموده اند، واگذاری کیش به چین کذب است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید