گزارش پنتاگون، نفوذ جهانی روسیه در حال پیشی دریافت از آمریکاست

به گزارش سفر به تایلند، در گزارش 150 صفحه ای که وزارت دفاع آمریکا تهیه نموده، هشدار داده شده که نفوذ جهانی روسیه در حال پیشی دریافت از آمریکاست.

گزارش پنتاگون، نفوذ جهانی روسیه در حال پیشی دریافت از آمریکاست

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، عدم آمادگی آمریکا در مقابله با جنگ سیاسی پر انرژی فزاینده روسیه باعث هشدار و انتقاد هر دو حزب آمریکا از رویکرد دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در قبال مسکو شده است.

در گزارش 150 صفحه ای که برای ستاد مشترک ارتش آمریکا فراهم شده و نشریه پلیتیکو نیز به آن دست یافته، آمده است که آمریکا همچنان اهداف اقدامات روسیه را دست کم گرفته است. این اقدامات شامل استفاده از پروپاگاندا و اطلاعات غلط برای منحرف کردن افکار عمومی در سراسر اروپا، آسیای مرکزی، آفریقا و آمریکای لاتین است.

در این تحقیق همچنین به خطرات افزایش همراهی میان روسیه و چین اشاره شده است. نویسندگان این تحقیق ادعا نموده اند که آشفتگی داخلی مانع از کوشش های آمریکا برای پاسخ شده و واشنگتن فاقد داستانی متقاعد نماینده برای بردن جنگ سرد است.

در این تحقیق هیچگونه انتقادی از ترامپ انجام نشده اما این گزارش در حالی منتشر می گردد که هر دو حزب آمریکا با رفتارهای تحقیرآمیز رئیس جمهور با متحدان آمریکا در اروپا و آسیا ابراز مخالفت نموده اند. همچنین اعضای هر دو حزب آمریکا از روابط ترامپ با سران کشورهایی نظیر ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی انتقاد نموده و ناخرسندی خود از رفتار تمسخر آمیز ترامپ درباره شواهد مداخله روسیه در انتخابات سال 2016 را نیز ابراز داشته اند. آخرین رفتار وی در حاشیه نشست سران گروه 20 در اوساکای ژاپن بود زمانی که وی روز آدینه و در دیدار با پوتین با خنده گفت که آقای رئیس جمهور در انتخابات مداخله نکنید.(جزئیات بیشتر)

ناظران متعدد روسی نیز با تایید گزارش پنتاگون هشدار دادند که آمریکا باید این موضوع را جدی بگیرد.

ناتالی آرنو رئیس بنیاد روسیه آزاد که اندیشکده ای ضد پوتین و در واشنگتن مستقر است هشدار داده است:روسیه در حال حمله به موسسات غربی با شیوه های بسیار زیرکانه بوده و این اقدام را با احتیاط بسیار زیادی انجام می دهد به گونه ای که بسیاری آن را درک نمی نمایند.

آرنو که اخیرا گزارشی درباره کوشش های روسیه برای تضعیف غرب نیز نوشته است، ادامه داد: به نظر می رسد حملات با ظرافت انجام می گردد اما بسیار مخرب بوده که در نتیجه آن قوانین تغییر نموده و تصمیمات قانونی تضعیف می گردد.

جفری زروکو معاون ستاد مشترک ارتش آمریکا در زمینه عملیات های جهانی در مقدمه این گزارش 150 صفحه ای نوشت: در این شرایط، رقابت مالی، کارزار تاثیرگذاری، اقدامات شبه نظامی، عملیات سایبری و جنگ سیاسی احتمالا بسیار شایع است.

وی افزود: اینگونه تقابل ها خطر اشتباه و محاسبات غلط میان قدرت ها با توانایی نظامی گسترده را افزایش خواهد داد که همین موضوع ممکن است خطر درگیری نظامی را افزایش دهد.

این گزارش 150 صفحه ای پنتاگون به صورت گسترده منتشر نشده است. در این گزارش مقاصد روسیه ارزیابی شده و هدف آن درک محور راهبردی روسیه است. در این گزارش تعدادی از فعالیت های مخرب روسیه در مناطق مختلفی نظیر آفریقا و قطب شمال و راه هایی که آمریکا می تواند به این فعالیت ها پاسخ دهد معین شده است. در میان دیگر گام هایی که در این گزارش پیشنهاد شده، آن است که وزارت امور خارجه عملیات تاثیرگذاری بیشتری را از جمله ایجاد اختلاف میان روسیه و چین به پیش ببرد.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 20 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 234

به "گزارش پنتاگون، نفوذ جهانی روسیه در حال پیشی دریافت از آمریکاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزارش پنتاگون، نفوذ جهانی روسیه در حال پیشی دریافت از آمریکاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید