گورهای دسته جمعی در برزیل برای اجساد کرونایی، عکس

به گزارش سفر به تایلند، آمار بالای قربانیان کرونا در برزیل بخصوص در بزرگترین شهر این کشور، سائو پائولو، مسئولان را ناچار نموده برای باز کردن فضا به منظور خاکسپاری اجساد به نبش قبر روی بیاورند.

گورهای دسته جمعی در برزیل برای اجساد کرونایی، عکس

با تور ارزان برزیل از کشور زیبای فوتبالیست ها دیدن کنید و شهرهای زیبای ریو و برازیلیا را ببینید.

به گزارش روزنامه انگلیس مترو با بالاتر رفتن آمار قربانیان کرونا در برزیل و پیشی دریافت آن از انگلیس، برای فراهم کردن جا به منظور به خاک سپردن اجساد فوتی ها، مسئولان برزیلی به نبش قبر روی آورده اند.

بنابر اعلام داشنگاه جانز هاپکینز، برزیل تا به امروز 41 هزار و 828 فوتی را در دوران همه گیری کرونا به ثبت رسانده است. مقامات برزیل روز آدینه 909 قربانی جدید را ثبت کردند. این کشور همچنین با تعداد ابتلای 828 هزار نفر، به لحاظ موارد ابتلا هم شدیدترین بحران را در بین کشورهای آمریکایی لاتین تجربه می نماید.

در انگلیس تا روز آدینه بعد از اضافه شدن 202 مورد فوتی دیگر، تعداد کل تلفات این کشور اروپایی به 41 هزار و 481 نفر رسید. انگلیس همچنین 292 هزار و 950 مورد ابتلا را به ثبت رسانده است.

در سائو پائولو، عظیمترین شهر برزیل اکنون به دلیل کمبود فضا، قبور کسانی که بیش از 3 سال از فوت آن ها می گذرد، زیر و رو می گردد و بقایای اجساد بعد از قرار دریافت در کیسه های مجزا در محفظه های عظیم فلزی قرار داده می گردد. قرار است 12 محفظه ای که برای این کار اختصاص یافته، در 15 روز آینده به چندین قربستان تحویل داده گردد.

در پی افزایش نقدها از عملکرد ژائیر بولسانورو رئیس جمهور برزیل در مقابله با کرونا، به تازگی اعلام شد آمارهای مرتبط با این بیماری از پایگاه اینترنتی دولت برزیل حذف می گردد. وزارت بهداشت برزیل بیان کرد از این پس تنها آمار مبتلایان و قربانیان 24 ساعت گذشته منتشر می گردد و آمار کلی اعلام نخواهد شد. بولسانورو هم در توجیه این اقدام بیان کرد که آمار کلی تصویر کنونی را منعکس نمی نماید.

رئیس جمهور راست افراطی برزیل به دلیل رد کردن محدودیت های اجتماعی برای مقابله با کرونا که از سوی سازمان جهانی بهداشت توصیه شده، مورد انتقاد واقع شده است و به تازگی هم ضمن اتهام زنی به این سازمان و سیاسی و حزبی خواندن آن، تهدید کرد کشورش را از آن خارج خواهد نمود.

تصمیم برزیل مبنی بر حذف آمار کلی تعداد مبتلایان و قربانیان با نقدها بسیاری از سوی خبرنگاران و اعضای کنگره این کشور روبرو شده است. کارشناسان می گویند انتظار می رود همچنان تعداد مبتلایان فرایند افزایشی داشته باشد و این کشور هنوز اوج بیماری را تجربه نکرده است.

این در حالی است که بولسانورو خطرات این ویروس را دست کم گرفته و در ابتدا آن را در حد یک آنفلونزای معمولی دانسته بود. از زمان شروع همه گیری کرونا در برزیل، دو وزیر بهداشت این کشور در مخالفت با واکنش رئیس جمهور، سمت خود را ترک کردند.

برزیل بعد از آمریکا، دومین کشور دارای بیشترین تعداد قربانی ناشی از کووید-19 است.

بنا بر تازه ترین آمار دانشگاه جانز هاپکینز، تعداد کل قربانیان ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا به 114 هزار و 672 نفر افزایش یافت.

همچنین تا خاتمه روز آدینه (به وقت آمریکا) شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به دو میلیون و 49 هزار و 24 نفر رسید.

ثبت روزانه حدود 20 هزار مبتلای جدید در آمریکا سبب شده که کارشناسان پزشکی و بهداشتی درباره موج دوم کرونا در ایالات متحده هشدار دهند.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 31 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 928

به "گورهای دسته جمعی در برزیل برای اجساد کرونایی، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گورهای دسته جمعی در برزیل برای اجساد کرونایی، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید