36 کارگاه کاربردی در هفته پژوهش در قزوین برگزار می گردد

به گزارش سفر به تایلند، به گزارش خبرنگاران، رضا رسولی دبیر اجرایی نمایشگاه هفته پژوهش روز دوشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان که در سالن مدیریت بحران استانداری قزوین برگزار گردید اظهارداشت: در هفته پژوهش کوشش نموده ایم تا ضمن برقراری ارتباط بیشتر صنعت و دانشگاه از ایده های برتر برای حل مسائل این حوزه استفاده گردد.

36 کارگاه کاربردی در هفته پژوهش در قزوین برگزار می گردد

وی بیان نمود: شعار اصلی ما ارتباط فراوری و دانش است و در کنار آن باید مسیر تجاری سازی و استفاده از محصولات دانش بنیان و تحقیقاتی هم محقق گردد و اگر این زنجیره با مشارکت بخش صنعت برقرار گردد می توانیم به اهداف معین شده دست یابیم.

رسولی توضیح داد: با هماهنگی ایجاد شده میان دستگاههای اجرایی اصحاب صنعت را درگیر کردیم تا پیوندی مناسب ایجاد گردد و در این میان با اطلاع رسانی مناسب، برپایی نمایشگاه و بازدید از دستاوردهای پژوهشی، طراحی ونصب500 پوستر و تبلیعات گسترده شهری برای حساس کردن جامعه اقدام شده است.

وی بیان نمود: با پیش بینی تشکیل کارگاههای تخصصی برای دانشگاهها، مراکز پژوهشی وتحقیقاتی بصورت کاربردی کوشش می کنیم تا پژوهش وارد عرصه زندگی مردم گردد و بتواند مسائل را حل نماید.

رئیس دانشگاه پیغام نور استان قزوین توضیح داد:در مایشگاه هفته پژوهش 44 غرفه داریم و 13 غرفه به بخش صنعت واگذار شده تا دستاورد های این عرصه اعم از فن بازار و تجاری سازی و فروش عرضه گردد.

وی گفت: در تاریخ سوم دی ما میزبان پژوهشگران کشوری هستیم و از پژوهشگران دانشگاههای پیغام نور سراسر کشور تجلیل و از صنایع دستی برای جوایز استفاده خواهد شد.

رسولی اظهارداشت: در هفته پژوهش سه اختراع ملی معرفی شده و دانشجویان خلاق و چهره های کارآفرین سخنران مراسم خواهند بود و فرصتی برای دانشجویان محقق و پژوهشگر در این ایام فراهم شده است.

وی گفت: نمایشگاه هفته پژوهش از 25 لغایت 28 آذر ماه در دانشگاه پیغام نور قزوین برپا می گردد و علاقمندان می توانند همه روزه از ساعت 8 تا 12 و 13 تا 17 از آن دیدن نمایند.

رسولی یادآورشد: جامعه دانش آموزی از گروههای مورد نظر ما برای آشنایی با دستاوردهای پژوهشی است که در این راستا حدود 4 هزار دانش آموز در مدت 4 روز برپایی نمایشگاه از آن دیدن خواهند کرد.

وی بیان نمود: برگزاری 36 کارگاه کاربردی در 4 روز، اجرای تورهای صنعتی، نشست های تخصصی و کارگاهی از دیگر برنامه های پیش بینی شده در هفته پژوهش در استان قزوین است.

دبیر اجرایی نمایشگاه هفته پژوهش از رسانه ها خواست به عنوان زبان گویای جامعه، ضمن اطلاع رسانی در این عرصه و معرفی محققان و پژوهشگران برتر، با انتقادهای سازنده در برگزاری هفته پژوهش مشارکت بیشتری داشته باشند.

وی گفت: رسانه ها باید پیگیر این پرسش باشند چرا در شرایطی که فرصت خوبی برای افزایش فراوری ایرانی و جایگزینی آن با کالاهای خارجی در شرایط تحریم ایجاد شده هنوز هم بسیاری از شرکت های ما تعطیل هستند و یا در رکود بسر می برند.

رسولی توضیح داد: امروز فرصت خوبی برای تقویت کالای ایرانی ایجاد شده و باید از همه فرصتها برای فراوری کالای مرغوب با قیمت مناسب و رونق اقتصادی استفاده کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 99

به "36 کارگاه کاربردی در هفته پژوهش در قزوین برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "36 کارگاه کاربردی در هفته پژوهش در قزوین برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید