60 هکتار از اراضی کشاورزی اندیمشک به آبیاری نوین مجهز شدند

به گزارش سفر به تایلند، سید راهنمایی اله موسوی در مصاحبه با خبرنگاران مطرح نمود: مدیریت مصرف آب و اصلاح شیوه های سنتی برای مقابله با شرایط بد اقلیمی و خشکسالی بهترین و مطمئن ترین راه چاره مقابله با پدیده خشکسالی است.

60 هکتار از اراضی کشاورزی اندیمشک به آبیاری نوین مجهز شدند

وی اضافه نمود: در زمینه تخصیص منابع برای تجهیز مزارع به سیستم های نوین آبیاری در اندیمشک محدودیت نداریم و کشاورزان با در دست داشتن کپی سند زمین و یا اجاره نامه 10 سالانه زمین مورد تائیدیه امور اراضی برای ثبت نام و تکمیل فرآیند در اداره جهاد کشاورزی حضور به هم رسانند.

رئیس اداره جهاد کشاورزی اندیمشک با اشاره به آمادگی مجموعه جهاد کشاورزی و حوزه آب و خاک برای هدایت و ثبت نام کشاورزان متقاضی برای بهره مندی از از طرح آبیاری قطره ای و بارانی گفت: آبیاری قطره ای هر هکتار 6 میلیون و 500 هزار تومان و آبیاری بارانی برای هکتار 9 میلیون تومان اعتبار ضروری است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی اندیمشک اظهار کرد: بیش از یک هزار هکتار از اراضی کشاورزی اندیمشک با هدف مدیریت منابع آب به سیستم های نوین آبیاری در اندیمشک مجهز گردیده اند.

وی، طرح آبیاری قطره ای و تحت فشار را از طرح های شاخص وزارت جهاد کشاورزی در کشور در زمینه مدیریت آب برای شمال استان خوزستان نام برد و توضیح داد: با توجه به اهمیت مدیریت مصرف برای فراوری انواع محصولات کشاورزی از دهقان هایی که متقاضی طرح های نوین آبیاری باشند حمایت می گردد.

موسوی، استفاده بهینه از منابع آبی، افزایش بهره وری از آب، کاهش رشد و تکثیر علف های هرز، سهولت در فرآیند کود دهی و آبیاری را بخشی از مزایای استفاده از روش آبیاری قطره ای دانست و اضافه نمود: شیوه سنتی کشاورزی با توجه به حجم بالای مقرون به صرفه برای کشور نبوده و محکوم به شکست در آینده نزدیک خواهد بود.

رئیس اداره جهاد کشاورزی اندیمشک از تجهیز 60 هکتار از اراضی کشاورزی به سیستم نوین آبیاری در نیمه نخست سال در اندیمشک اطلاع داد و بیان نمود: با تجهیز هر هکتار اراضی کشاورزی به شیوه های نوین آبیاری سه فرصت شغلی ایجاب می گردد.

وی با اشاره به ایجاد سه فرصت شغلی به ازای تبدیل هر هکتار آبیاری سنتی به آبیاری قطرهای گفت: بیش از هزار هکتار از اراضی کشاورزی اندیمشک به آبیاری قطره ای تجهیز و سه هزار فرصت شغلی از این منظر به وجود آمد.

موسوی با تاکید بر عدم محدودیت بر پرداخت تسهیلات مشارکت در طرح آبیاری مزارع کشاورزی اظهار کرد: واحد آب وخاک مجموعه جهاد کشاورزی برای مشاوره ثبت نام و معرفی کشاورزان برای دریافت تسهیلات آماده خدمت رسانی به کشاورزان است.

وی، اندیمشک را به واسطه فراوری 600 تن انواع محصولات کساورزی از قطب های مهم کشاورزی در استان خوزستان نامید و توضیح داد: شهرستان اندیمشک به واسطه آب و خاک حاصل خیز از ظرفیت های مثبت در زمینه کشاورزی برخوردار است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی اندیمشک در انتها با اشاره به لزوم حمایت از فراوری و فعال سازی زیر بخش های کشاورزی در شهرستان اندیمشک اضافه نمود: از طرح های صنایع تبدیلی کشاورزی، فراوری در روستا با توجه به استعدادهای منطقه و طرح های کارآفرینی در روستاها برای رونق اقتصاد و تحقق اقتصاد مقاومتی برابر قانون و ظرفیت های موجود حمایت می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 آذر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 27

به "60 هکتار از اراضی کشاورزی اندیمشک به آبیاری نوین مجهز شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "60 هکتار از اراضی کشاورزی اندیمشک به آبیاری نوین مجهز شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید