تاکسی های اینترنتی گازسوز می شوند، صرفه جویی12میلیون لیتری

به گزارش سفر به تایلند، به گزارش خبرنگاران به نقل از وزارت نفت، حمید قاسمی ده چشمه، مدیر طرح سی ان جی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی گفت: با اجرایی شدن این طرح های چندگانه در مجموع در مصرف روزانه 20 میلیون لیتر فرآورده در کشور صرفه جویی خواهد شد.

تاکسی های اینترنتی گازسوز می شوند، صرفه جویی12میلیون لیتری

وی اضافه نمود: تبدیل یک میلیون خودروی حمل ونقل عمومی و تاکسی های اینترنتی با ارائه تسهیلات و تخفیف های ویژه از جمله مهم ترین این طرح هاست که از محل اجرای کامل آنها، مصرف روزانه سی ان جی در کشور به 30 تا 32 میلیون مترمکعب افزایش می یابد و در مصرف روزانه 12 میلیون لیتر فرآورده در کشور صرفه جویی خواهد شد.

مدیر طرح سی ان جی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی با اشاره به ابلاغ فراخوان این طرح ها در آینده نزدیک با نهایی شدن قرارداد آنها، از ارائه طرحی برای گازسوز کردن 60 هزار تریلی اطلاع داد و گفت: در کشور حدود 250 هزار کامیون 3 تا 6 تن فعالیت می نمایند که از محل تبدیل آنها در مصرف روزانه 8 میلیون لیتر گازوئیل صرفه جویی خواهد شد.

قاسمی ده چشمه تاکید نمود: این طرح هم اکنون به صورت پایلوت در 10 تریلی در شهر قزوین اجرایی شده که نتایج آن موفقیت آمیز بوده و آماده اجرایی شدن آن در دیگر نقاط کشور هستیم.

وی از ارائه طرحی برای استفاده از ANG در کنار سی ان جی به عنوان یک سوخت ایمن با پیمایش بالا اطلاع داد و گفت: تبدیل 450 هزار خودروی پایه گازسوز با مشارکت مرکز تحقیقات ایران خودرو با یاری تکنولوژی ANG در برنامه قرار گرفته است که تحول بزرگی در خودروهای گازسوز ایجاد خواهد نمود.

مدیر طرح سی ان جی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران خالی شدن فضای صندوق عقب خودروها، افزایش فضای پیمایش تا 600 کیلومتر و افزایش ضریب ایمنی خودروهای گازسوز را از مهم ترین مزیت های این طرح خواند و ادامه داد: قرارداد اجرای این طرح برای فراوری انبوه با مرکز تحقیقات ایران خودرو و پژوهشگاه صنعت نفت در حال نهایی شدن است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 140

به "تاکسی های اینترنتی گازسوز می شوند، صرفه جویی12میلیون لیتری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکسی های اینترنتی گازسوز می شوند، صرفه جویی12میلیون لیتری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید