مرمر کردستان ثبت جهانی شد

به گزارش سفر به تایلند، به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان، مهدی مرادی اظهارداشت: سال گذشته پرونده پنج محصول استراتژیک صادراتی ایران شامل خاویار ایران، سنگ مرمر کردستان، گچ سمنان، پسته دامغان و پسته رفسنجان به سازمان جهانی مالکیت فکری برای ثبت جهانی ارسال شد که سنگ مرمر کردستان به ثبت جهانی رسیده و دریچه تازه ای از امید برای رونق تولید مرمر در کردستان گشوده شده است.

مرمر کردستان ثبت جهانی شد

وی اضافه کرد: با این اقدام می توان علاوه بر معرفی پتانسیل معادن سنگ تزئینی کردستان، در جذب سرمایه گذاران خارجی برای راه اندازی و ایجاد کارخانه و واحدهای تولیدی راحت تر عمل کرد.

معاون معدن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان با بیان اینکه فرآوری سنگ از چند سال گذشته در اولویت برنامه های این سازمان بود، یکی از این رویکردها را راه اندازی کارگاه های کوچک مصنوعات سنگی خاطرنشان کرد.

مرادی با بیان اینکه دو هزار تن لاشه سنگ برای این کارگاه ها از مجتمع معادن کوثر گرفته ایم، ادامه داد: هم اکنون 10 پروانه بهره برداری معدن سنگ مرمر در کردستان صادر شده است و در این معادن سالیانه حدود 26 هزار تن مرمر استخراج می گردد.

وی یادآور شد: عمده شهرستان هایی که در آن معادن سنگ مرمر شناسایی شده اند، قروه، بیجار و دهگلان هستند که هم اکنون در معادن فعال این نوع سنگ حدود 300 نفر مشغول به کار هستند.

معاون معدن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان با اشاره به اینکه کردستان 620 میلیون تن ذخیره معدنی دارد، اعلام کرد: ذخایر معدنی در کردستان در قالب 18 نوع ماده معدنی است که به دو دسته فلزی و غیر فلزی تقسیم می شوند.

مرادی گفت: هم اکنون در کردستان 401 پروانه بهره برداری در زمینه مواد معدنی وجود دارد که از این تعداد 142 واحد فعال، 9 واحد در دست تجهیز و مابقی راکد هستند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 اسفند 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 70

به "مرمر کردستان ثبت جهانی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرمر کردستان ثبت جهانی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید