واکنش جیمز کومی به اظهارات توهین آمیز ترامپ

به گزارش سفر به تایلند، ایسنا نوشت: جیمز کومی، مدیر سابق دفتر تحقیقات فدرال آمریکا اف بی ای که از سوی دونالد ترامپ در ارتباط با تحقیقات مربوط به ارتباط کمپین انتخاباتی ترامپ با روسیه کنار گذاشته شد، در توئیتی کنایه آمیز خطاب به ترامپ نقل قول مشهوری از فرانکلین دی.روزولت رئیس جمهور سابق آمریکا ذکر کرد.

واکنش جیمز کومی به اظهارات توهین آمیز ترامپ

به گزارش پایگاه هیل، جیمز کومی در این توئیت این نقل قول مشهور از روزولت را ذکر کرد که گفته است : از شما تقاضا دارم که من را با دشمنانی که درست نموده ام قضاوت کنید.

این توئیت جیمز کومی ساعاتی بعد از آن منتشر شد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در توئیت هایی از جانب خود انتقاد از این مدیر سابق اف بی ای را از سر گرفت.

همچنین جیمز کومی در یک بیانیه کاخ سفید متعلق به ترامپ نیز محکوم شد.

روزنامه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی اواخر روز آدینه به توضیح این که چطور اف بی ای تحقیقاتی درباره اقدامات ترامپ حسب دستور از سوی روسیه بعد از اخراج کردن کومی در 2017 انجام داده پرداخت.

ترامپ بعد از کنار گذاشتن جیمز کومی از مدیریت اف بی ای به شبکه ان بی سی نیوز در همان زمان گفت: این تصمیم او ناشی از نحوه مدیریت تحقیقات ارتباط ترامپ- روسیه از سوی کومی بوده است.

نیویورک تایمز در گزارش خود نوشت: این تصمیم ترامپ و توضیحی که او بعد از آن ارائه کرد چنان باعث به صدا درآمدن زنگ خطر در اف بی ای شد که فورا تحقیقاتی با تمرکز بر خود رئیس جمهور به جریان افتاد.

ترامپ صبح شنبه در توئیتی نوشت: همین الان فهمیدم که طبق گزارش نیویورک تایمز رهبران فاسد سابق اف بی ای که تقریبا همه آنها به خاطر دلایل بسیار بد اخراج یا مجبور به کناره گیری از این سازمان شدند یک تحقیقات درباره من بعد از آن که من جیمز کومی دورغگو را اخراج کردم،آنها بدون هیچ دلیل و بدون سند و مدرک این جریان را به راه انداخته اند.

ترامپ در توئیت های بعد از آن به شخصیت کومی حمله کرد و او را یک پلیس عوضی توصیف کرد که نزد وزارت دادگستری از اختیاراتش پا را فراتر گذاشته است.

ترامپ در ادامه نوشت: این که من جیمز کومی را اخراج کردم یک روز بزرگ را برای آمریکا رقم زد. او یک پلیس عوضی بود که کاملا مورد حمایت بهترین دوستش باب مولر و 13 دموکرات خشمگین قرار داشت.

جیمز کومی با این حال از زمانی که توسط رئیس جمهور برکنار شد همچنان منتقد ترامپ باقی مانده است. او سال گذشته میلادی در یک تور به مناسبت منتشر کردن کتاب خاطراتش با اسم یک وفاداری بالاتر: حقیقت، دروغها و رهبری مکررا به رئیس جمهور حمله کرد. او در این کتاب به توضیح دوران خدمتش در دولتهای ترامپ و اوباما پرداخته است.

52311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 5 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 126

به "واکنش جیمز کومی به اظهارات توهین آمیز ترامپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش جیمز کومی به اظهارات توهین آمیز ترامپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید