آبشارهای زیبای گرجستان

به گزارش سفر به تایلند، کشور گرجستان علاوه بر داشتن جاذبه های تاریخی و کلیساهای عجیب و غریب از نظر جاذبه های طبیعی نیز غنی بوده و طبیعت آن یکی از اصلی ترین دلایل سفر به گرجستان به شمار می اید . در واقع این کشور به داشتن طبیعت زیبا و حیرت انگیز بر خود می بالد . طبیعت گرجستان شامل کوه های سر به فلک کشیده ، رودخانه های خروشان و آرام ، پارک های ملی ، دشت ها و دره های زیبا ، جنگل های سرسبز و … می باشد . قبلا در سایت خبرنگاران بزرگترین و مهم ترین رودخانه های گرجستان معرفی شده است در این مطلب نیز قصد داریم دوستداران طبیعت را با آبشارهای زیبای گرجستان آشنا سازیم تا در صورت علاقه مندی در سفر به گرجستان از آن ها و مناطق زیبای اطرافشان دیدن نمایند . منحصر به فردترین ، شگفت انگیزترین و زیباترین آبشارهای گرجستان در ادامه آورده شده است .

آبشارهای زیبای گرجستان

با ما سفر کنید و با تور ارزان گرجستان از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای تفلیس را ببینید.

معرفی آبشارهای زیبای گرجستان

آبشار ماخونتستی

منطقه کوهستانی آجارا در جنوب غربی گرجستان به سبب همجواری با دریای سیاه ، طبیعت زیبا و آثار تاریخی متعدد می تواند برای گذراندن تعطیلات تابستانی مناسب باشد . باتومی مهمترین شهر منطقه آجارا است که هر ساله میزبان گردشگران زیادی از نقاط گرجستان و دنیا می باشد . اگر به این شهر ساحلی گرجستان سفر کردید آبشار زیبای ماخونتستی Makhuntseti Waterfall را از قلم نیاندازید . این ابشار در فاصله 30 کیلومتری باتومی واقع شده و یکی از بلندترین آبشارهای آجارا محسوب می گردد . گردشگران با استفاده از هر وسیله ای که در راستا روستای کدا فعالیت دارد می تواند خود را به این آبشار زیبا که از ارتفاع 20 متری سقوط می نماید برسانند . در طول راستا تا رسیدن به آبشار ماخونتستی می توان از صدای آب و چشم اندازهای زیبا لذت برد . پیشنهاد می گردد اگر به این منطقه سفر کردید حتما از پل ماخونتستی باتومی نیز دیدن کنید .

آبشار گولتی

گولتی Gveleti Waterfall از دیگر جاذبه های طبیعی گرجستان است که در منطقه کازبگی در 7 کیلومتری شهر استپانتسمیندا در نزدیکی روستای گولتی واقع شده است . اگر فرصتی برای بازدید از این منطقه یافتید پیشنهاد می گردد حتما سری به آبشار گولتی بزنید . راستا این آبشار زیبای گرجستان از روستای نیمه متروک گولتی شروع می گردد و شما برای رسیدن به این آبشار از ییلاقات زیبا خواهید گذشت و از راستا باریک به دره گولتی صعود خواهید کرد . بعد از دور زدن صخره ها آبشار گولتی پیش روی شماست . آب این آبشار از گلوگاه کوه کازبگ از ارتفاع 25 متری سقوط نموده و به دو جریان تقسیم می گردد .

آبشار گورجنیانی

آبشار گورجنیانی Gurgeniani Waterfall یکی از جاذبه های گرجستان است که در منطقه کاختی در شرق گرجستان واقع شده است . این آبشار که از قدرتمندترین ابشارهای گرجستان به شمار می اید جواهر ذخیره گاه طبیعی لاگودخی است . آب این آبشار از رودخانه Ninos Khevi آمده و از ارتفاع 40 متری می ریزد . راستا این ابشار آسان نیست و برای رسیدن به آن باید از زمین سنگی گذشت . برای دیدن این آبشار اول باید به روستای گورجنیانی که در کنار ورودی ذخیره گاه طبیعی واقع شده سفر کرد . سپس راستا پیاده روی به آبشار شروع می گردد و بعد از طی یک راستا طولانی تقریبا 5 کیلومتری به آبشار خواهید رسید .

آبشار کینچخا

آبشار کینچخا Kinchkha Waterfall نشان برجسته گرجستان غربی ، منطقه ایمرتی است . این ابشار در یک مکان جذاب و وحشی در شهرداری Khoni واقع شده است . آبشار کینچخا گرجستان شامل دو مرحله است . مرحله اول آبشاری 100 متری است که در ارتفاع 1000 متری از سطح دریا واقع شده است . آب مرحله اول آبشار یک دریاچه کوچک در محل سقوط تشکیل می دهد و سپس مرحله دوم شروع می گردد . این آبشار کوچکتر و ضعیف تر بوده و دارای 20 متر ارتفاع می باشد . کینچخا با زیبائی و قدرتش و همچنین فضای حیرت انگیز طبیعت دست نخورده اش گردشگران تور گرجستان را شگفت زده خواهد نمود .

منبع: لذت سفر
انتشار: 12 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 819

به "آبشارهای زیبای گرجستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آبشارهای زیبای گرجستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید