تور استانبول: از نظر مسافران خارجی کدام یک از محله های استانبول بهتر هستند؟

به گزارش سفر به تایلند، محله های معروف استانبول | Istanbuls famous streets

استانبول را باید شهر هزار رنگ و نقش دانست. این شهر که ما این گونه با هزار رنگ آن را توصیف می کنیم، دارای جاذبه های فراوان و مختلفی است که هر کدام شکل و شمایل مخصوص به خود را دارند و به خیابان های استانبول شکلی منحصر به فرد بخشیده اند. اما این جذابیت در چشم مسافران و گردشگران شکلی متفاوت و خاص دارد. همه خیابان ها و محله های استانبول زیبا هستند و هر کدام زیبایی مخصوص به خودشان را دارند اما محله های معروف استانبول از دید گردشگران و کسانی که به این شهر سفر می نمایند، مکان های جالبی هستند که ما امروز در خبرنگاران می خواهیم به آن ها بپردازیم.

تور استانبول: از نظر مسافران خارجی کدام یک از محله های استانبول بهتر هستند؟

بهترین تجربه سفر را با تور استانبول در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا دیدن کنید و لحظات زیبایی را در این شهر تاریخی و تفریحی بگذرانید.

محله بالات از محله های معروف استانبول | Balat Quarter

یکی از منطقه های معروف استانبول، محله فاتح است. در این محله معروف و قدیمی استانبول محله ای به نام بالات قرار گرفته است که بسیار مورد اقبال گردشگران است و امروزه به عنوان یکی از محله های معروف استانبول به شمار می رود. بالات در بخش اروپایی فاتح قرار گرفته است و با محدوده شهر قدیم و ساحل شاخ طلایی همسایه است. این ناحیه قبلا محل سکونت یونانی ها بوده است. می گویند که بالات در واقع واژه ای یونانی به نام پالاتیون و به معنای قصر بوده است. در این محل، قصر بلاشرنه هم قرار داشته است. در خیابان های تنگ و باریک بالات پر است از ساختمان های زیبا و رنگارنگ که به همدیگر چسبیده و فشرده شده اند اما این ترکیب در کنار هم به قدری زیبا شده است که امروزه بالات یکی از جاذبه های استانبول است.

محله چمبرلی تاش | Cemberlitas

از معروف ترین محله های استانبول از دید خارجی ها و گردشگرانی که به این شهر می آیند، محله چمبرلی تاش است. داستان تاریخ چمبرلی تاش به شدت جالب و خواندنی است. چمبرلی به معنای حلقه است و زمانی به این منطقه این نام را دادند که ستون کنستانتین را محافظین کنستانتین به افتخار این پادشاه افسانه ای با بلوک های سنگی که از مصر آورده شده بود، ساختند. در این محله یکی از مهم ترین جاذبه های استانبول قرار گرفته است. محله چمبرلی تاش به مناسبت افتتاح قسطنتنیه قدیم ساخته شد و امروزه در همسایگی بازار بزرگ استانبلو قرار گرفته است. ستونی که در این خیابان قرار گرفته از پس قرن ها تغییرات طبیعی و جنگ های مختلف امروزه هنوز هم پابرجاست.

ISTANBUL WEATHER

محله سلطان احمد | Sultanahmet

یکی دیگر از محله های معروف استانبول محله سلطان احمد است. قبلا این بخش هم جزئی از فاتح بوده است اما در حال حاضر یک منطقه کاملا مجزا است. سلطان احمد از آن محله هایی است که از اول هم گردشگری بوده و رفت و آمد در آن بسیار زیاد بوده است. بسیاری از جاذبه های معروف استانبول همانند؛ باسیلیکا سیترن، مسجد ایا صوفیه، کاخ توپکاپی، بازار بزرگ و بازار مصری ها و خیلی از جاذبه های دیگر در این خیابان متمرکز شده اند.

محله اسکودار | Üsküdar

محله اسکودار در بخش آسیایی و بعلاوه در ساحل شرقی بسفر قرار گرفته است. اسکودار از این جهت نامش در بین محله های معروف استانبول قرار می گیرد که یکی از پر جمعیت ترین منطقه ها در استانبول بوده است. این محله از جمله منطقه ها بسیار خوش چشم انداز و پر جمعیت استانبول است که به وسیله کشتی های ترابری که به آن ها فری می گویند و به این وسیله به بخش اروپایی هم متصل می گردد. اسکودار در واقع تلفظ ترکی واژه ایتالیایی اسکوتاری است. این محله خاص ترکی با بسیاری از دیگر خیابان ها و محله های معروف ترکی همسایه است و به راحتی به آن ها راه دارد. خیلی از کسانی که به اسکودار رفته اند عقیده دارند که ترکیه واقعی را باید دراین خیابان شناخت! با این که اسکودار تا به حد زیادی از چشم خارجی ها جای مانده اما با این حال کسانی که ازآن بازدید نموده اند، نام آن را پخش نموده اند. در این محله حمام های سنتی که بعضی از آن ها 1 قرن قدمت دارند و خیلی از دیگر جاذبه ها در دسترس عموم است.

گالاتا | Galata

نام گالاتا بیشتر به خاطر برج گالاتا معروف شده اما تمام زیبایی های این منطقه، برج معروفش نیست. محله گالاتا از محله های معروف استانبول در منطق بیوگلو قرار گرفته است و بسیار گردشگری و توریستی است. به این محله می توانید به وسیله خیابان استقلال دسترسی پیدا کنید. گالاتا یکی از مناسب ترین جاها برای تفریحات مختلف در تمامی ساعات روز است. گالاتا به محله سلطان احمد هم بسیار نزدیک است. برای رسیدن به سلطان احمد باید از روی پل عبور نموده و سپس به آن قسمت از شهر بروید.

محله بشیکتاش | Besiktas

بیشتر کسانی که فکر می نمایند بشیکتاش را می شناسند به خاطر تیم فوتبالی است که در این منطقه وجود دارد ولی واقعیت این است که بشیکتاش یکی از محله های معروف استانبول از نگاه گردشگران خارجی است. در همسایگی این محله، خیلی از محله های معروف دیگر نیز قرار گرفته است. درباره بشیکتاش باید این نکته را بدانید که قبلا یک روستا در اعماق جنگل بوده است و در حال حاضر هم تبدیل به منطقه ای خوب و بسیار معروف در استانبول شده است. کاخ بسیار معروف دلما باغچه نیز در این محله قرار گرفته است.

ساری یر | Sarıyer

نام محله ساری یر برای کسانی که به استانبول زیاد رفت و آمد می نمایند بسیار آشنا است. شمالی ترین و آخرین محله استانبول همین ساری یر است که در گذشته ها محل تجمع و کسب و کار ماهی گیران بوده است. البته امروزه ساری یر دیگر محل رفت و آمد ماهی گیران نیست زیرا در این منطقه ثروتمندان زندگی می نمایند. بیشتر شرکت های خارجی و بعلاوه سفرای کشورهای خارجی برای زندگی و اقامت در ساری یر با یکدیگر رقابت می نمایند. البته بیشتر استانبولی ها برای تعطیلات آخر هفته خود به این منطقه می آیند و همین ازدحام جمعیت باعث ترافیک می گردد. اگر خواستید می توانید در سفرتان به استانبول به این محله با استفاده از لنج و قایق سفر کنید.

محله تارابیا | Tarabya

تارابیا یکی از محله های مسکونی استانبول است که در خط ساحلی بسفر قرار گرفته است که هم در بخش اروپایی شهر است و هم به خاطر داشتن رستوران های بسیار با کیفیت و معروف اروپایی و بعلاوه جاذبه های تاریخی مختلف و کلیساهایش معروف شده است. درباره تاریخ تارابیا باید این را بدانید که این محله به این خاطر به وجود آمد که مردم به خاطر منظره ها زیبا و دیدنی هایش به سمت آن جذب شدند و این اثر آن قدر بر روی مردم زیاد بود که در قرن 5 میلادی شخصی به نام پاتریک آتیکو به این محله تراپیا به معنای درمان نام داد. در اثر گذشت زمان هم نام این محله به ترابیا تغییر پیدا کرد.

محله امینیو، یکی از محله های معروف استانبول | Eminönü

به معروف ترین محله ترک ها یعنی محله امینینو می رسیم. امنینیو در شاخ استانبول قرار گرفته و به خاطر داشتن اسکله ها و رستوران های دریایی، معروف شده است. این را باید بدانید که توسعه استانبول و توسعه امینینو با هم در یک زمان رخ داد. با این حال امینینو بسیار شلوغ و پر رفت و آمد است. نام این محله از زمان عثمانی ها همین بوده است.

منبع: الی گشت
انتشار: 28 فروردین 1401 بروزرسانی: 28 فروردین 1401 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 1987

به "تور استانبول: از نظر مسافران خارجی کدام یک از محله های استانبول بهتر هستند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور استانبول: از نظر مسافران خارجی کدام یک از محله های استانبول بهتر هستند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید