دیدنی های مارماریس ترکیه؛ بهشتی در سواحل مدیترانه، تصاویر

به گزارش سفر به تایلند، مارماریس شهری بندری در سواحل دریای مدیترانه است که در جنوب کشور ترکیه واقع شده است. این شهر یکی از مکان هایی است که در هر زمینه ای حرفی برای گفتن دارد؛ سواحل زیبا، قایقرانی عالی، ورزش های ماجراجویانه، روستوران های برتر، زندگی شبانه پرجنب و جوش، آفتاب مدیترانه ای و... تاریخ مارماریس هم بحثی مفصل و جدا است. کمتر جایی را در این کره خاکی می توان یافت که چنین زیبایی تاریخی داشته باشد. در این شهر بناهای تاریخی و جاذبه های طبیعی و گردشگری بسیاری وجود دارد که چندین روز باید وقت صرف کنید تا تمامی زیبایی های آن را از نزدیک لمس کنید. در ادامه این مقاله با معرفی دیدنی های مارماریس همراه ما باشید و بازدید از آن ها را در تور ترکیه نباید فراموش کنید.

دیدنی های مارماریس ترکیه؛ بهشتی در سواحل مدیترانه، تصاویر

بهترین تجربه سفر را با رزرو تور ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

مارماریس مارینا

مارینا یک مرکز اجتماعی است و همیشه چیزهای مجذوب نماینده و مفرح زیادی برای گردشگران دارد

فرقی نمی نماید که به قدم زدن و گردش با فراغت خاطر علاقه دارید یا دوست دارید در امتداد اسکله سواد قایق بادبانی شوید یا اگر آن قدر عاشق خرید هستید که تا از پا افتادن مراکز خرید را زیر پا می گذارید، مارینا جایی است که باید حتما به آن سر بزنید. مارینا یک مرکز اجتماعی در مارماریس است و همیشه چیزهای مجذوب نماینده و مفرح زیادی برای گردشگران دارد. در کنار آبشارها موسیقی اجرا می گردد، انواع مختلف رستوران با کیفیت های عالی میزبان شما هستند و مغازه های متعددی سوغاتی معتبر ترک، لباس یا هر چیز دیگری که بخواهید، می فروشند.

شرکت در تور روستای مارماریس

تور روستای مارماریس یکی از برترین سرگرمیات و گشت و گذارهایی است که می توانید در روستاهای زیبا و مجذوب نماینده اطراف مارماریس تجربه کنید. برای تجربه زیبایی زندگی روستایی، فرهنگ و طبیعت این اطراف می توانید در این تورها شرکت کنید. راهنمایان تور شما را به گوشه و کنار روستاها و بناهای تاریخی می برند و می توانید فعالیت های مردم محلی، مثل پختن نان را از نزدیک ببینید.

فواره های پایکوبیان

فواره های پایکوبیان، منظره ای بسیار زیبا است و شب ها که این آب نماها به پایکوبی درمی آیند، دیدننمایندگان را به تحسین وا می دارند. این نمایش تقریبا نیم ساعت به طول می انجامد و شامل پایکوبی آب به همراه موسیقی و پایکوبی چراغ های رنگی هم می گردد. دیدنی پایکوبی فوراه ها رایگان است و هر شب مردم زیادی برای دیدنی آن ها به این منطقه می آیند. این فواره در طول روز هم به طور منظم به پایکوبی درمی آیند و حتی زیبایی مجسمه مرمری درون آن را به رخ می کشند. پس سکه ای داخل آن انداخته و یک آرزو کنید!

کوه های مارماریس

منظرهی از صخره های زیبا که بر اثر تابش نور خورشید خیره نماینده و رویایی به نظر می رسد، حتما در طول سفرتان به مارماریس شما را جذب خود خواهد نمود. شرکت های خصوصی زیادی در این شهر وجود دارد که در کوه های مارماریس تورهای خصوصی اجرا می نمایند، شما را به جهتهای صخره ای می برند، پانورمایی خیره نماینده از گیاهان و جانوران بومی را به شما نشان می دهند، پرده از زیبایی تالاب ها و آبشارها برمی دارند و حتی شما را به بالاترین نقطه این کوه ها می برند که می توانید طلوع یا غروب خورشید را از پس دریایی آبی به دیدن بنشینید. زیبایی و لذت تجربه این روز به هیچ وجه قابل توصیف نیست.

آرامگاه های صخره ای ساریان

برای حفاظت از این بنای تاریخی، گردشگران اجازه دارند که فقط از درون قایق این آثار منحصربه فرد تاریخی را دیدن نمایند

به منظور محافظت از این کنده کاری های ظریف، حساس و باشکوه، گردشگران اجازه دارند که فقط از درون قایق این آثار منحصربه فرد تاریخی را دیدن نمایند. شما می توانید نگاهی گسترده از تمامی زوایا به حکاکی های مرموز این بنا بیندازید که بدون شک شما را شگفت زده خواهد نمود. راهنمای شما روی قایق های رودخانه، با خوشحالی دانش تاریخی گسترده خود را از این مقبره ها و این منطقه بومی با شما به اشتراک می گذارند. همراه با بازدید از این بنای تاریخی عجیب، قایق رانی پر از آرامش و زیبایی های بصری خیره نماینده را هم تجربه خواهید کرد.

پارک آبی مارماریس

اگر با خانواده خود برای گذران تعطیلات به مارماریس رفتید، یک روز را برای رفتن به پارک آبی این شهر اختصاص دهید. این پارک با انواع وسایل سرگرمیی مختلف هم می تواند برای عظیمسالان هیجان انگیز باشد هم بچه ها. محیط مجذوب نماینده پارک آبی مارماریس، این محیط را به یکی از پرطرفدارترین جاهای دیدنی مارماریس تبدیل نموده است.

دالیان

دالیان منطقه ای در کنار رودخانه است که برای بازدیدنمایندگان خود، تجربه ای غیرقابل باور ایجاد می نماید. اینجا می توانید سفر دریایی با قایق های رودخانه را تجربه کنید، نگاهی به زیبایی محافظت شده ویرانه های باستانی بیندازید، به ساحل لاک پشت ها بروید و در معتبرترین و برترین رستوران های ترکیه، غذا نوش جان کنید. یکی از مهم ترین منظره ها دیدنی این منطقه کنده کاری های ظریف و پیچیده روی تپه های اطراف است که به آرامگاه های صخره ای ساریان معروفیت دارد. چون این بنا، تاریخ غنی ای در پس خود دارد، از آن به خوبی محافظت می گردد.

ساحل ایچملر (Icmeler Beach)

آب این منطقه کم عمق و زلال و شن و ماسه آن نرم و پاک است

آب این منطقه کم عمق و زلال و شن و ماسه آن نرم و پاک است. اینجا ساحلی است که برای خانواده ها و هر گروه دیگری ایدئال به نظر. وقتی به این ساحلی که همانند بهشتی آرام است، می روید، منظره ای از کوه ها که در سراسر جهت کشیده شده است، حیرت زده خواهید شد. این ساحل یکی از برترین مکان ها برای دیدنی غروب خورشید است. در ساحل ایچملر، شما بودن در قطعه ای کوچک از بهشت روی زمین را تجربه خواهید کرد.

غواصی اسکوبا

غواصی اسکوبا و غواصی به یاری ماسک یکی از پرطرفدارترین سرگرمیات این منطقه به تعداد می رود چون حیات دریایی مارماریس بسیار غنی بوده و منظره ها بسیار زیبا و حیرت انگیزی دارد که خوشبختانه قسمت وسیعی از آن بکر و دست نخورده به جای مانده است. شما می توانید بسته به پول و سطح مهارت خود، از شرکت های مختلفی که در این منطقه خدمات مربوط به غواصی ارائه می نمایند، از این سرگرمی لذت بخش و هیجان انگیز لذت ببرید. پس یکی از پرطرفدارترین فعالیت های سرگرمیی موجود در مارماریس را از خود دریغ ننموده و به غواصی در آب های زلال آن بپردازید.

جیپ سافاری مارماریس

جیپ سافاری مارماریس یکی دیگر از فعالیت های سرگرمیی مجذوب نماینده در این شهر ساحلی است که می توانید یک روز را برای این سفر روزانه اختصاص دهید. در این سفر، تجربه سفر در جاده های ناهموار، پر از گردوخاک و گاه کثیفی را به دست خواهید آورد و در طبیعتی بهشتی و جهتهای زیبا به ماجراجویی خواهید پرداخت. جیپ سافاری برای چهار تا 8 نفر (در یک جیپ) ساماندهی می گردد. برای داشتن چنین تجربه هیجان انگیزی، به شما توصیه می کنیم که در تورهای جیپ سافاری که در مارماریس برگزار می گردد شرکت کنید.

میدان جوانان 19 می مارماریس

فواره های پایکوبیان در میدان جوانان 19 می مارماریس واقع شده است

میدان جوانان 19 می مارماریس یک مرکز اجتماعی است که در نزدیکی ایستگاه دولموش واقع شده است و دسترسی به آن آسان است. فواره های پایکوبیان هم در این میدان واقع شده است؛ اینجا بعلاوه می توانید مجموعه ای از رستوران ها، مغازه ها، اجراهای موسیقی زنده و فعالیت های فرهنگی را یک جا داشته باشید. در تمامی رستوران ها از شما با آغوش باز استقبال می گردد. دور و اطراف این میدان عظیم و زیبا مملو از افراد دوست داشتنی و پرانرژی است، به طوری که دوست دارید هر روز عصرها برای گذراندن لحظاتی پر از آرامش و نوشیدن یک نوشیدنی خنک به این میدان بیایید.

موزه مارماریس

موزه مارماریس در یک موزه واقع شده است احترامی تمام قد به گذشته باشکوه و اشرافی آن گذاشته است. اینجا مکان ایده آلی برای علاقه مندان به تاریخ است. برای بازدید کامل از تمامی بخش های این موزه باید 3 ساعت وقت بگذارید. در این موزه مجموعه ی گسترده ای از آثار تاریخی و هنری به نمایش گذاشته است که تمامی آن ها به وضوح برچسب گذاری شده و منظره هیجان انگیزی بر گذشته امپراتوری عثمانی را به روی چشمان شما می گشاید. در این قلعه می توانید منظره بسیار زیبایی از منطقه ها اطراف را به دیدن بنشینید. گفته می گردد که یافتن این موزه کمی سخت است و احتیاج به وصله و کمی ماجراجویی دارد؛ اما واقعا ارزش این را دارد که کمی بگردید و وقت گذاشته و از آن بازدید کنید.

منبع: گردشبان
انتشار: 8 مرداد 1400 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 1701

به "دیدنی های مارماریس ترکیه؛ بهشتی در سواحل مدیترانه، تصاویر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدنی های مارماریس ترکیه؛ بهشتی در سواحل مدیترانه، تصاویر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید