فستیوال جذاب و مهیج آتش بازی در پاتایا

به گزارش سفر به تایلند، تعداد جشنواره هایی که در کشور تایلند برگزار می گردد زیاد است و این خود یکی از دلایل جذب گردشگران از سراسر دنیا به سمت این کشور آسیایی می باشد. تایلندی ها در اجرای مراسم های مربوط به جشنواره های خودشان به جرات می توان که گفت سنگ تمام می گذارند و همین سبب می گردد تا علاقمندان بسیاری برای اینکه سالانه در مراسم برگزاری این جشنواره ها حضور داشته باشند اقدام کنند و با خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل خود را در موقع مناسب به این فستیوال ها برسانند. فستیوال آتش بازی تایلند در تاریخ 24 و 25 می برگزار می گردد. در این مطلب از مجله گردشگری خبرنگاران همراه با ما باشید تا بیشتر از جزئیات این جشنواره اطلاعات داشته باشید.

فستیوال جذاب و مهیج آتش بازی در پاتایا

آنچه که جالب است در خصوص تور تایلند بدانید این است که این کشور به سرزمین لبخندها معروف است و همین موضوع سبب شده تا فستیول های مختلفی در این کشور برگزار گردد پس زمان ورود به این کشور نباید فراموش کنید که حتما لبخند به لب داشته باشید. در هر ماه از سال که بخواهید به شهرهای مختلف تایلند سفر کنید، شاهد فستیوال های متنوعی خواهید بود که ساکنین آن در حال آماده شده برای جشن و یا برپایی مراسم آن هستند.

فستیوال آتش بازی تایلند همه ساله در 24 و 25 می (4 و 5 خرداد) در شهر پاتایا برگزار می گردد یکی از معروف ترین و هیجان انگیزترین جشنواره هایی است که در این شهر برگزار می گردد.

پاتایا از شهر ساحلی کوچک است که در شرق خلیج تایلند واقع شده است و از مناطق پربازدید این کشور می باشد. این شهر نزدیک ترین تفریحگاه ساحلی به بانکوک است و به همین دلیل کسانی که به بانکوک می روند می توانند دسترسی راحتی به این شهر داشته باشند. این شهر ساحلی دارای جاذبه های زیادی از جمله جزیره مرجانی، باغ های زیبا، مراکز فرهنگی مذهبی و موزه های دیدنی است که دست کم ارزش یک بار بازدید را دارند. در این شهر فستیوال های مختلفی برگزار می گردد که فستیوال آتش بازی تایلند هم یکی از آن هاست.

نمایش آتش بازی در قایق های مخصوص و در وسط آب ها اجرا می گردد که هر گروه 20 دقیقه فرصت دارند تا هنر بازی با آتش خود را به رخ دیگر گروه ها برسانند. کسانی برای تماشای این جشنواره به تایلند آمده اند با دیدن این حرکات عجیب و خلاقانه سر ذوق می آیند و صدای تشویق های خود شور و هیجان ویژه ای را در محل برگزاری این جشنواره پدید می آورند. درست در زمانی که این جشنواره در حال برگزاری است در سایر نقاط ساحلی این شهر تایلندی با اجرای نمایش های گروهی و روشن کردن هزاران فشفشه رنگی به هوا پرتاب می شوند و منظره ای خارق العاده را پدید می آورند. تماشای بازی فشفشه ها به وسیله رستوران ها و هتل های اطراف امکان پذیر است؛ بیشتر بینندگان ترجیح می دهند این نمایش زیبا را به وسیله برج های بلند پاتایا مشاهده کنند.

در کنار مراسم جذاب و دیدنی آتش بازی که در این جشنواره برگزار می گردد، از نوازندگان معروف این شهر هم درخواست می گردد که با اجرای بهترین اجراهای خود در سواحل این شهر سبب برگزاری هرچه بهتر این جشنواره بشوند. نکته جالب توجه اینکه تماشای این فستیوال جذاب رایگان است و تمامی افراد می توانند در آن شرکت نموده و شبی خاطره انگیز و پر از هیجان را در خاطرات خود به ثبت برسانند. پس شما می توانید با خیال راحت و بدون پرداخت هیچ هزینه ای در یکی از جذاب ترین برنامه های این کشور شرکت کنید.

در تمام طول مدتی که این مراسم اجرا می گردد مسئولیت برگزاری تمامی آتش بازی ها با شهرداری پاتایا است، بنابراین شرکت کنندگان این مراسم می توانند در امنیت کامل از اجرای برنامه های آتش بازی و اجرای موسیقی های زنده نهایت لذت را ببرید. مراسم آتش بازی رأس ساعت 8 و با اجرای موسیقی زنده شروع می گردد و تا نیمه های شب ادامه پیدا می نماید.

جالب است بدانید که فستیوال آتش بازی تایلند قدمتی طولانی دارد و علاوه بر تایلند در کشور های مختلف جهان هم به مناسبت های مختلف برگزار می گردد. از جمله این کشورها، ایران است که در جشن چهارشنبه سوری در ایران به مناسبت انتها سال هموطنان به خیابان ها آمده و با روشن کردن آتش اقدام به جشن دریافت چهارشنبه آخر سال خود می کنند. یک کشور دیگر که این مراسم را جشن می گیرد ژاپن است، هند و سنگاپور هم از جمله دیگر کشورهایی هستند که نمونه هایی از فستیوال های آتش بازی را در کشورشان برگزار می کنند.

به منظور بازدید از فستیوال آتش بازی تایلند در تاریخ 24 و 25 می (4 و 5 خرداد) می توانید با تهیه تور پایاتا خبرنگاران خودتان را به این کشور برسانید و از تماشای فستیوال آتش بازی در این کشور نهایت لذت و هیجان را ببرید.

منبع: الی گشت
انتشار: 24 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 116

به "فستیوال جذاب و مهیج آتش بازی در پاتایا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فستیوال جذاب و مهیج آتش بازی در پاتایا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید