مجلس خیز خوبی برای همراهی با سازمان میراث فرهنگی برداشته است

به گزارش سفر به تایلند، رئیس فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس خیز بسیار خوبی برای یاری و همراهی با سازمان میراث فرهنگی برداشته است.

مجلس خیز خوبی برای همراهی با سازمان میراث فرهنگی برداشته است

جبار کوچکی نژاد رئیس فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگاران در رابطه با اقدامات سازمان میراث فرهنگی در حوزه ثبت دنیای آثار تاریخی، افزود: سازمان میراث فرهنگی، مجموعه ای است که برای ثبت دنیای احتیاجمند همکاری و همراهی سایر دستگاه ها است، وزرای امور خارجه، سفرای ایران در سایر کشورها و نماینده ایران در یونسکو باید در این حوزه فعالیت بیشتری داشته باشد.

او توضیح داد: سازمان میراث فرهنگی در حوزه ثبت دنیای آثار کوشش بسیار خوبی داشته است اما بدون تردید با همراهی سایر دستگاه ها این کوشش ها نتایج بهتر و موثرتری خواهد داشت، همه دستگاه ها، مجموعه دولت و مجلس باید به این سازمان یاری نمایند که آثار تاریخی بی نظیر کشورمان به ثبت دنیای برسند.

کوچکی نژاد افزود: موضوع ثبت دنیای بسیار بااهمیت است چراکه گردشگران خارجی برای حضور در کشورها به آثار ثبت شده در یونسکو توجه دارند و بیشتر به این مناطق سفر می نمایند، ایران در بین کشورهای دنیا از نظر میراث فرهنگی و تاریخی از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است که متاسفانه در گذشته از این ظرفیت به درستی استفاده نشده است.

رئیس فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مجلس در برنامه ششم توسعه احکام خوبی در این حوزه گنجانده ضمن آنکه در قانون بودجه نیز به سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی توجه ویژه شده است.

او ادامه داد: مجلس شورای اسلامی اقدامات حمایتی دارد و هر جا که از مجلس خواسته شده و لایحه ای آورده شده، نمایندگان مردم برای حمایت از این سازمان آمادگی همکاری داشته است.

کوچکی نژاد افزود: شرایط تحریم فرصت خوبی برای توسعه حوزه گردشگری است چراکه با توجه به پایین بودن قیمت کالا و خدمات در کشور ما برای خارجیها، گردشگران رغبت بیشتری در سفر به ایران دارند.

رئیس فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از آنجا که گردشگری در دل خود ثروت و سرمایه گذاری به همراه دارد ، سفرا و وزارت امور خارجه باید نقش جدی تری در حوزه معرفی و تبلیغات ظرفیت ها و توانمندی های گردشگری کشورمان ایفا نمایند و باید از این ظرفیت برای توسعه و رشد اقتصادی استفاده گردد.

او افزود: تسهیلات خوبی برای اشتغالزایی و رشد صنعت گردشگری و همچنین ایجاد اشتغال در بخش صنایع دستی تصویب و ارائه شده است و مجلس آمادگی دارد تا در صورت احتیاج تسهیلات بیشتری در این بخش به تصویب برساند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 19 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 102

به "مجلس خیز خوبی برای همراهی با سازمان میراث فرهنگی برداشته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجلس خیز خوبی برای همراهی با سازمان میراث فرهنگی برداشته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید