نمایش روغن کنجد دائم در حال چرخش و تکرار در ساختاری مدور است

به گزارش سفر به تایلند، مهدی صناعتی، بازیگر نمایش روغن کنجد گفت: روغن کنجد یک کمدی خانوادگی با مایه های ابزورد است که در حال چرخش و تکرار موقعیت در ساختاری مدور است.

نمایش روغن کنجد دائم در حال چرخش و تکرار در ساختاری مدور است

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرنگاران، مهدی صناعتی بازیگر نمایش روغن کنجد درخصوص این نمایش گفت: نمایش روغن کنجد بعضی شاخصه های اصلی کمدی از جمله تکرار موقعیت را داشته و یک در هم ریخت آشفته است که گویی قرار نیست ساماندهی گردد. نمایش با یک موقعیت خنده دار شروع می گردد و تقریبا در همان نقطه هم به انتها می رسد و از این منظر هولناک است. به این علت که اشخاص به شرایط فعلی خود دچار بوده و گویی راهکار را هم در همین نوع همزیستی با شرایط متناقض و متضاد می دانند بی آن که الزاما آن را طلب نموده باشند.

صناعتی با اشاره به چند وجهی بودن شخصیت رضا بیان نمود: شخصیت رضا یک سیاهی لشگر شکست خورده است که شخصیتی چند وجهی دارد البته این کاراکتر در اتود ها و تمرین هایی که با حضور سعید چنگیزیان بازیگر؛ زبده و حرفه ای تاتر و یاری های کارگردان؛ آقای شهبازی داشتیم، به پختگی بیشتری رسید و درنهایت به شخصیتی دیدنی و چند وجهی تبدیل شد که البته با حضور و همراهی بعضی بازیگران کار آزموده در این نمایش به بلوغ بیشتری نیز رسید. کاراکتر رضا تحت هر شرایطی باید روی آب بماند و به حکم سیاهی لشگر بودن، آدمی است که پر وارد میدان می گردد، اما در واقع یک طبل تو خالی بیش تر نیست. لی لی همسر رضا هم او را تحمل می نماید و هم می خواهد این زندگی را با چنگ و دندان نگه دارد، اما بازی های غلط رضا و فرافکنی های او مانع این جریان می گردد که در اجرای خانم کریم زاده به خوبی پدید آمده است.

بازیگر نمایش روغن کنجد اعلام کرد: این نمایش در معنایی عمیق تر یک طنز خانوادگی و اجتماعی بوده و کمدی صرف نیست. واکنش هایی هم که از دیدنگر در زیر متن کار طلب می گردد، به نوعی لبخند عالمانه است جایی که دیدنگر خود را با قشر میانه نمایش همذات پندار می بیند و با او همدردی می نماید. حتی در مواردی احتیاج به بازی های گل درشت احساس نمی گردد و باید اتفاقات به تدریج در فکر مخاطب نشت کند. بازی های زیبا و در سکوت شخصیت پدر حاکی از این فرآیند است؛ بنابراین روغن کنجد صرفا از این منظر از نمایش های کمدی رفتار، کمدی شخصیت و موقعیت به دور است. در نمایش چند موقعیت وجود دارد و ممکن است دیدنگر ته مایه آن را طنز بداند، ولی هدف ما تفریح مخاطب و نگاه به این نوع زندگی از زاویه دیگر است. به این علت که زندگی که در نمایش وجود دارد، در سطح دید دیدنگر بوده و سعی کردیم که در حین اجرا فاصله را کنار بگذاریم، ولی ممکن است مایه های طنز و خنده هایی که از روی درد است در نمایش ایجاد گردد. در انتها نمایش موقعیت کنایی شخصیت رضا در مونولوگ انتهای، تغییری ننموده و در ادامه مونولوگ اول است. پس نمایش دوباره به جای اول برگشته است و فقط سطح کشمکش ها متفاوت شده است.

صناعتی درخصوص استقبال دیدنگران از نمایش روغن کنجد گفت:استقبال از نمایش روغن کنجد خوب بوده و افتخار می کنیم که در تمامی شب ها پروتکل های بهداشتی را رعایت نموده و از تمام ظرفیت سالن برای اجرا استفاده نشده است. شرایط تهویه در سالن بسیار مطلوب و فضای سالن باز است و در تمام طول اجرا مخاطبان با ماسک به دیدن می نشینند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 19 فروردین 1401 بروزرسانی: 19 فروردین 1401 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 1977

به "نمایش روغن کنجد دائم در حال چرخش و تکرار در ساختاری مدور است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایش روغن کنجد دائم در حال چرخش و تکرار در ساختاری مدور است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید