آب ناپایدار در 760 روستای آذربایجان شرقی

به گزارش سفر به تایلند، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی گفت: 760 روستا از 2 هزار و 760 روستای استان با مشکل تامین آب پایدار روبرو هستند.

آب ناپایدار در 760 روستای آذربایجان شرقی

آقای خانی گفت: 760 روستا از 2 هزار و 760 روستای آذربایجان شرقی به دلیل خشکسالی های بلندمدت و کاهش 25 درصدی بارش ها و در نتیجه کاهش آب چشمه ها و چاه های با مشکل تامین آب پایدار روبرو هستند و برای تامین آب آن ها از منابع فرامنطقه ای و به صورت مخازن مجتمع آبرسانی استفاده می کنیم.

وی ادامه داد: پروژه آزادگان برای تامین آب تعدادی از این روستا ها از رود ارس و پروژه مخزن آب سد حاجیلار نیز برای تامین آب 60 روستای اطراف شهرستان ورزقان از منابع سطحی از جمله پروژه های این بخش هستند که با استفاده از اعتبارات محرومیت زدایی وزارت نیرو اجرا می شوند.

مدیرعامل آبفای آذربایجان شرقی از اجرای 34 پروژه در نقاط مختلف شهری و روستایی استان نیز اطلاع داد و گفت: مجموع اعتبار این پروژه ها بیش از 300 میلیارد تومان است که علاوه بر 900میلیارد تومان اعتبارات مصوب سفر استانی برای 6 پروژه تخصیص یافته است.

وی در مورد جذب اعتبارات سفر استانی رئیس جمهور به آذربایجان شرقی نیز متذکر شد: مرحله نخست اعتبارات سفر استانی نیز تخصیص یافته و البته مبادله تفاهم نامه اعتبارات غیر از سفر استانی با تاخیر روبرو است که از مسئولان امر انتظار داریم برای ادامه برنامه ریزی های انجام شده برای حوزه آب و فاضلاب استان اقدامات و توجه لازم را داشته باشند.

آقای خانی توضیح داد: 350 میلیارد تومان نیز از محل مسئولیت های اجتماعی مس سونگون از طرف شرکت ملی مس برای طرح های آب و فاضلاب ورزقان شامل شبکه فاضلاب و تصفیه خانه ورزقان، خاروانا و روستای توریستی گل آخور تخصیص یافته که قدم اول است و با ادامه تخصیص اعتبار از این محل برای ورزقان و دو شهر و روستا های تابعه آن می توان نسبت به تامین آب پایدار و حل مشکل فاضلاب این منطقه ها امیدوار بود.

خبرنگاران آذربایجان شرقی تبریز

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 2 آبان 1401 بروزرسانی: 2 آبان 1401 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 2130

به "آب ناپایدار در 760 روستای آذربایجان شرقی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آب ناپایدار در 760 روستای آذربایجان شرقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید