آشوب در پایتخت بلژیک برای محدودیت سنی تماشای یک فیلم

به گزارش سفر به تایلند، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسکرین دیلی، فیلم سیاه که جایزه دیسکاوری را از جشنواره بین المللی تورنتو دریافت کرده، بر مبنای یک کتاب کودک ساخته شده و عدیل العربی و بلال فلاح آن را ساخته اند.

آشوب در پایتخت بلژیک برای محدودیت سنی تماشای یک فیلم

سیاه روایتگر داستان یک دختر 15 ساله در باند تبهکاران بروکسل است که باید بین وفاداری و ندای قلبش که دلباخته یک پسر مراکشی از گروه رقیب شده یکی را انتخاب کند.

پس از آشوب های چهارشنبه و اعلام اینکه این فیلم با درجه 16 سال به بالا به نمایش درمی آید، نوجوانان به این محدودیت اعتراض کردند.

به دنبال این محدودیت آنها بلیت فیلم های دیگر را خریدند و تلاش کردند وارد سینما شوند و به تماشای این فیلم بروند و بعد از ورود، از ترک سینما خودداری کردند و در پی اعتراض به این طبقه بندی شروع به پرت کردن اشیا و وسایل کردند.

فرانک فن پاسل تهیه کننده فیلم که پیشتر خاطرات یک دختر نوجوان را ساخته، ایجاد محدودیت سنی را به معنی سانسور خواند و به آن انتقاد کرد. او گفت: تعداد زیادی تماشاگر نوجوان آن بیرون بودند که واقعا می خواستند فیلم را تماشا کنند. فکر نمی کنم چنین محدودیت هایی آن هم وقتی می توانند فیلم دلخواه شان را چند ماه بعد به صورت آنلاین یا به صورت دی وی دی تماشا کنند، نتیجه ای داشته باشد.

وی اضافه نمود: عادل و بلال دو کارگردان مراکشی-بلژیکی این فیلم روی بحث حساسی در بروکسل دست گذاشته اند که تا به امروز کسی سراغش نرفته بود.

سیاه چهارشنبه بیش از 14 هزار بلیت فروخت که فروشی بسیار امیدوارکننده برای افتتاحیه یک فیلم مستقل بلژیکی محسوب می شود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 834

به "آشوب در پایتخت بلژیک برای محدودیت سنی تماشای یک فیلم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشوب در پایتخت بلژیک برای محدودیت سنی تماشای یک فیلم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید