شروع بازسازی خانه موزه اخوان ثالث با حفظ ماهیت معماری بافت (بازسازی آپارتمان)

به گزارش سفر به تایلند، بنا به گفته مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران احیا و باز زنده سازی خانه مشاهیر، نخبگان و ترویج ارزش ها و اندیشه های نخبگان هنر و ادبیات از اهداف شهرداری تهران است. در این راستا خانه اخوان ثالث از سوی شهرداری منطقه 6 برای بازسازی و احیا در اختیار شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران قرار گرفته و با برگزاری جلسات راهبردی با خویشاوندان اخوان ثالث در حال حاضر نیز مرحله مطالعات و طراحی این خانه شروع شده است.

شروع بازسازی خانه موزه اخوان ثالث با حفظ ماهیت معماری بافت (بازسازی آپارتمان)

جهت دریافت خدمات بازسازی آپارتمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

جعفر رحمانزاده با اشاره به ضرورت تملک و بهره برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی شهر تهران اعلام کرد: شهرداری خانه اخوان ثالث را خریداری نموده و به زودی عملیات بازسازی و احیای این مجموعه فرهنگی شروع می گردد.

به گفته وی، احیا و باز زنده سازی خانه مشاهیر و نخبگان، تهران را به مرکز فرهنگی قابل توجه تبدیل خواهد نمود چرا که توجه به هنرمندان و بزرگان عرصه ادب و هنر به عنوان بخشی از مالکان فکری جامعه اهمیت بسیار زیادی در تقویت فرهنگ و هنر اصیل ایرانی دارد.

حفظ هویت خانه اخوان ثالث، مطابق با اصول علمی بازسازی ابنیه تاریخی

وی با تاکید بر اینکه این خانه با حفظ هویت این بنای فرهنگی و مطابق با اصول علمی بازسازی ابنیه تاریخی انجام خواهد شد، توضیح داد: هدف اصلی ما حفظ اصول بازسازی و احیا براساس مداخله حداقلی است.

رحمانزاده با اشاره به اینکه برگزاری جلسات راهبردی با اقوام، خویشاوندان و علاقمندان به اخوان ثالث ادامه دارد، گفت:کوشش خواهیم کرد تا ماهیت معماری و روح حاکم بر بافت این مجموعه با همان حس و حال گذشته بازسازی گردد.

لازم به ذکر است منزل مهدی اخوان ثالث در خیابان دکتر فاطمی، خیابان ششم، کوچه خجسته، پلاک 31 قرار گرفته است و این اثر در تاریخ 1 مهر 1382 با شماره ثبت 10404 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

منبع: ایسنا

منبع: همگردی
انتشار: 10 بهمن 1401 بروزرسانی: 10 بهمن 1401 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 2175

به "شروع بازسازی خانه موزه اخوان ثالث با حفظ ماهیت معماری بافت (بازسازی آپارتمان)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع بازسازی خانه موزه اخوان ثالث با حفظ ماهیت معماری بافت (بازسازی آپارتمان)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید