آماده سازی نقاهتگاه ها برای بهبود یافتگان کرونا

به گزارش سفر به تایلند، خبرنگاران/اصفهان مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت: جمعیت هلال احمر اصفهان با همکاری شهرداری، ارتش، سپاه و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در حال آماده کردن نقاهتگاه هایی جهت گذراندن دوره نقاهت برای بهبود یافتگان کرونا است.

آماده سازی نقاهتگاه ها برای بهبود یافتگان کرونا

علی محمد هاشمی در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: مسئولیت نقاهتگاه ها برای نگهداری مبتلایان کرونا که پس از بهبود و ترخیص از بیمارستان نمی توانند در منزل نگهداری شوند به عهده جمعیت هلال احمر است و با همکاری شهرداری، ارتش، سپاه و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در حال آماده کردن این نقاهتگاه ها هستیم.

وی با بیان اینکه مبتلایان به کرونا که بهبود می یابند و شرایط مناسبی دارند، اما برای گذراندن دوره نقاهت امکان نگهداری در منزل را ندارند در این مراکز مهمان ما خواهند بود، توضیح داد: قرار بر این شده که از چند مکان بازدید و پس از آن، احداث این نقاهتگاه ها قطعی گردد، بنابراین هنوز محل دقیقی تعیین نشده، اما ممکن است مکان های خوابگاهی و یا حتی استادیوم هایی که امکان نگهداری افراد را دارند درنظر گرفته گردد.

هاشمی همچنین به فعالیت نیروهای هلال احمر در ورودی و خروجی شهرها اشاره و توضیح داد: عملیات تب سنجی و غربالگری در ورودی و خروجی شهرها با همکاری هلال احمر و سایر ارگان ها انجام می گردد و افرادی که تب داشته باشند باید به شهر خود بازگردند، ولی اگر مورد مشکوکی شناسایی شد به مراکز درمانی راهنمایی می گردد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان با بیان اینکه آموزش برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا نیز در دستور کار جمعیت هلال احمر است، گفت:مقابله با استرس در برابر ابتلا به این ویروس نیز جزو برنامه های هلال احمر است. در این راستا، با مشارکت شهرداری، مرکز بهداشت و سازمان مردم نهاد کشتی نجات، برای کاهش استرس روانی ناشی از کرونا آموزش هایی داده می گردد.

وی اعلام نمود: هم اکنون جمعیت هلال احمر هرگونه تجمعی را منع می نماید، با این وجود اگر درخواستی برای ارائه این آموزش ها از سوی ادارات مطرح گردد، با رعایت نکات بهداشتی، آموزش ها ارائه خواهد شد، همچنین آموزش ها در فضای مجازی نیز ارائه می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 807

به "آماده سازی نقاهتگاه ها برای بهبود یافتگان کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آماده سازی نقاهتگاه ها برای بهبود یافتگان کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید