احداث 23 پارک محله ای و فرامنطقه ای در تهران ، ایجاد بوستان مادر و کودک به کجا رسید؟

به گزارش سفر به تایلند، مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران با بیان اینکه شهردار تهران از بنده وعده گرفت که طی چهارسال بتوانیم یک متر به سرانه فضای سبز منطقه ها کم برخوردار اضافه کنیم، گفت: در حال حاضر 21 باغ در دست تملک و 23 پارک محله و فرامنطقه ای در دست احداث است.

احداث 23 پارک محله ای و فرامنطقه ای در تهران ، ایجاد بوستان مادر و کودک به کجا رسید؟

به گزارش خبرنگاران، علی محمد مختاری در ابتدای آیین افتتاح بوستان فرامنطقه ای ایرانیان گفت: موضوع کیفیت علاوه بر استحکام سازه ها و عناصر محیطی و مبلمان شهری، بیشتر روی بهبود شرایط گونه های گیاهی و افزایش مقاومت آن ها در تنش های محیطی متمرکز شده است.

مختاری درباره تعهد وزارت نیرو مبنی بر تأمین حجم قابل توجهی آب مورد احتیاج از پساب برای آبیاری فضای سبز، گفت: در حال حاضر برای آبرسانی فضای سبز شهر تهران به صورت صد در صد از آب غیرشرب استفاده می گردد. طبق این قرارداد باید تا افق 1410 از آب غیرشرب یا پساب تصفیه شده برای آبیاری فضای سبز شهر تهران استفاده گردد.

کاهش برداشت از آب زیرزمینی برای آبیاری

او در بخش دیگری از سخنان خود گفت: درحال حاضر برای آبیاری 135 میلیون متر مکعب از چاه ها، 17 میلیون متر مکعب از قنوات، 11 میلیون متر مکعب از رواناب و 14 میلیون مترمکعب از پساب استفاده می گردد. سال گذشته 7 میلیون متر مکعب پساب وجود داشت که سال جاری از ابتدا تا خاتمه سال 45 میلیون متر مکعب از پساب استفاده خواهد شد. برهمین اساس برداشت از آب های زیرزمینی به طور چشمگیری کاهش داشته است.

مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران ضمن اشاره به ممنوعیت کاشت چمن، گفت: در همین بوستان 300 هزار درخت، درختچه و گونه گیاهی مقاوم به کم آبی و مقاوم کاشته شده است و بعلاوه حدود 100 هزار گونه گیاهی طی 10 روز گذشته در این بوستان کاشته شد.

مختاری با بیان اینکه ارتباطاتی با شرکت های دانش بنیان برقرار شده تا ضمن بهینه سازی بوستان ها، هزینه های نگهداشت کاهش یابد؛ اضافه نمود: باید توجه بیشتری به نگهداشت بوستان ها گردد.

ایجاد بوستان مادر و کودک باید به صورت جهادی

او درباره بوستان های مادر و کودک شرح داد: احداث این بوستان ها خواسته بانوان شهر تهران است و به منزله تفکیک زنان و مردان نیست. پروژه بوستان مادر و کودک باید به صورت جهادی تحت یک مدیریت واحد انجام گردد. برای شهر تهران باید یک نفر و آن هم فقط شهردار تهران تصمیم گیری کند.

مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران با بیان اینکه در راستای توسعه متوازن مبتنی بر عدالت اجتماعی، بوستان ایرانیان در منطقه 19 به بهره برداری رسیده است، اضافه نمود: شهردار تهران از بنده وعده گرفت که در چهارسال بتوانیم یک متر به سرانه فضای سبز منطقه ها کم برخوردار اضافه کنیم. در حال حاضر 21 باغ در دست تملک و 23 پارک محله و فرامنطقه ای در دست احداث است.

مختاری در بخش خاتمهی سخنان خود، گفت: بزرگ ترین پروژه سازمان در کنار 30 پروژه دیگر در دست اجرا، طرح هزار و 500 هکتاری در 11 نقطه شهر تهران است که تا خاتمه سال جاری انجام می گردد. تا خاتمه آذر بسترسازی این طرح هزار و 500 هکتاری انجام می گردد و در 15 اسفند به بهره برداری می رسد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 21 شهریور 1401 بروزرسانی: 21 شهریور 1401 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 2109

به "احداث 23 پارک محله ای و فرامنطقه ای در تهران ، ایجاد بوستان مادر و کودک به کجا رسید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احداث 23 پارک محله ای و فرامنطقه ای در تهران ، ایجاد بوستان مادر و کودک به کجا رسید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید